פניה למוקד מוקד נגישות

מחלקת החינוך -מידעון המועצה לסיכום הפעילות – יולי 2023

תנועות הנוער

הנוער העובד והלומד

הקיץ בתנועת "הנוער העובד והלומד" הוא שיא הפעילות לחניכים! יצאנו עשרות חניכים וחניכות מהמועצה למגוון המחנות שהתקיימו בבית הקיץ של התנועה - יער כפר החורש.

השכבה הצעירה

שכבות ד'-ו' יצאו למחנה הקיץ המחוזי. השנה חניכי השכבה הבוגרת בחרו את סיפור "תיבת נח" כנושא המחנה וכך הקבוצות הפכו לעדרי חיות, בנו ביחד תיבות קבוצתיות, בחרו להקים חברה טובה וצודקת יותר לאחר המבול וכל זאת בהובלה של נח ומשפחתו. לאורך המחנה החניכים למדו בנייה מחנאית, למדו כישורי שדאות ויצאו לא"ש לילה, התחרו אחד בשנייה בסלטרון חגיגי וכתבו אמנות קבוצתיות המתארות את החברה המתוקנת אותה הם ירצו להגשים.
למחנה יצאנו בקבוצות אזוריות לפי שכבות בהדרכת צוות המד"צים המעולה שלנו (שבסוף החודש יצאו לסמינר שיכשיר אותם לתפקידים שימלאו בשנה הבאה!).
המחנה עבר בהצלחה למרות החום הכבד ובזכות דאגת המדריכים ואחריות החניכים, ללא אף מקרה התייבשות!

השכבה המתבגרת

שכבות ז'-ח' יצאו למחנות העפלה ופלי"ם (פלמ"ח ים) הארציים. מחנות אלה, עסקו בשנות ה-40 בהם עלו המוני יהודים לארץ תחת השלטון הבריטי בעלייה הבלתי לגאלית. חניכי שכבה ז' הכשירות את עצמם לעלייה לארץ בשיטת העפלה בעודם במחנה של התנועה הציונית באירופה בזמן שחניכי שכבה ח' (שכבר העפילו בשנה שעברה) התגייסו לפלמ"ח והקימו את הפלי"ם כדי לתמוך במעפילים החדשים ולהגן עליהם מפני הבריטים. במחנות, בנו החניכים מבנים בסגנון חומה ומגדל, יצאו לטיולים ולמבצע לילי שהגיע עד נמל חיפה וכלל שייט בסירות, למדו שיטות הגנה עצמית בסגנון המחתרות והפגינו מול הבריטים. כל זאת תוך כדי היכרות עם חברים וחברות חדשים מכל רחבי הארץ.

סמינר מד"צים

השנה יצאו 13 מסיימי ט' לסמינר מד"צים שנערך במשך 9 ימים. החניכים צברו חוויות רבות, הכירו חברים לעומק כשלקחו חלק בקבוצות מעורבות מכל הארץ וכמובן למדו כישורי הדרכה רבים והעמיקו את עולמם הערכי.
בקרוב הם יקבלו את השיבוץ שלהם לשנה הבאה. נאחל להם בהצלחה בשנתם הראשונה בהדרכה!

בני עקיבא- סניף אבנת

אז מה היה לנו? יום זהירות בדרכים- כל שבט קיבל אחראיות מסוימת, חלוקת מדבקות שהדפסנו, שלטים וכו'... וציינו ביחד את יום הזהירות בדרכים!

חפש את המדריך- יצאנו כל הסניף לקניון רמות למצוא את המדריכים שלנו שהתחפשו! היה חוויתי ומצחיק ובסוף פינקו את כל הסניף בפיצות.

ישב״צ פתיחת קיץ!- יצאנו כל הצוות לעין פשחה , לישב"צ כייף ומרענן לצוות הדרכה התותח שלנו!

ולתכנון הקיץ המטורף שהתחיל ועוד ממשיך….

הפנינג פתיחת קיץ- פתחנו את הקיץ בפעילות כדורגל מים מטורפת! הילדים היו באורות! פתחנו בשיא את הקיץ המטורף שלפנינו.

טיול סניפי- יצאנו כל הסניף לטיול יומיים רק של סניף אבנת! ישנו בפארק לטרון, עשינו מסלולים כייפים ומספקים ולסיום- הפתענו את החניכים בהחלקה על הקרח!! טיול מגבש , וכייף כל כך!

שבת יומולדת לסניף- החודש חגגנו לסניף אבנת 9 שנים! שבת משפחתית וכייפית

שבוע עבודה לחב״ב- יצאנו ליומיים של התנדבות אצל חקלאי, טעמנו מה זה לחיות בשטח , וגם מה זה חום בלי מזגן. תודה לשילת רכזת הנוער שארגנה את הטיול!!

מחנות קיץ ממש לפנינו!!

עומד להיות אששש

המשך קיץ נעים וכייףף!!

#סניף אבנת מעצמה#

הרישום וחוברת החוגים:

בסוף חודש יולי נפתחה באתר המועצה ההרשמה לחוגי הילדים והנוער לשנת תשפ"ד.

פורסמה חוברת חוגים עם שלל מענים לכלל הגילאים- הגיל הרך, הגיל היסודי וגיל התיכון, בתחומים של ספורט, מדעים, סייבר, אומנות, טבע, מחול ועוד.
ההרשמה לחוגים באמצעות אתר המועצה www.dead-sea.org.il החל מתאריך 26.7.23 עד 26.8.23.

לאחר פתיחת שנת החוגים תתאפשר הרשמה מאוחרת. שימו לב, מספר המקומות מוגבל בכל חוג, יש לדאוג להירשם בזמן.

שימו לב!
השנה נפתח קו טלפון ייעודי לתמיכה וסיוע ברישום ולשאלות נוספות.
הקו יפעל בין התאריכים 26.7-26.8.23 בין השעות 16:00-20:00 בטלפון 050-3300625.

פעילויות קיץ לילדים ולנוער

פעילות הקיץ במגילות נפתחה לה בפעילויות מגוונות ורבות עבור הילדים והנוער בהובלת יחידת הנוער ובשיתוף מערכות החינוך ביישובים. לכל הפעילויות נרשמה כמות מרשימה של נערים ותוך זמן קצר לאחר פרסום חוברת הפעילות התמלאו כל המקומות לפעילויות ויצאנו לדרך. את הפעילות בשטח הוביל מטעם המועצה, עקיבא עמנואל, מנהל החינוך החברתי של אבנת וצוות מדריכי נוער והורים מלווים מכל היישובים.

פעילות קיץ לד'-ו'

במהלך חודש יולי יצאנו לשלוש פעילויות בהן השתתפו עשרות משתתפים בכל פעילות.
בפעילות הראשונה, נסענו ליום במרכז הארץ: בתחילת היום הגענו לסינימה סיטי בראשון לציון, שם צפינו בסרט החדש של דיסני "אלמנטלי", לאחר מכן הגענו לחולון ושם סיירנו בתערוכת המוסיקה המסקרנת "הביטלס" במוזיאון הילדים.
בפעילות השנייה, יצאנו כולנו ביחד צפונה, אכלנו ארוחת בוקר במעיין הפסטורלי "עין מודע" והמשכנו בהתלהבות למתחם ה"אקווה כיף" בכינרת, שם הילדים בילו במתקנים המתנפחים על המים. בסוף היום קינחנו בארטיק לכל ילד.
בפעילות השלישית והאחרונה, נסענו כולנו לפעילות באזור ירושלים, בתוכנית הינו אמורים לקיים פעילות במוזיאון המדע אך לאור המצב בכבישים נאלצנו לבטל את הפעילות שם. אך אל דאגה! משם נסענו כולנו לטיול בשביל "הסטף" בו נהנו הילדים מהצעידה המשותפת בהובלת מדריכי ביס"ש עין גדי, בכניסה לנקבת המים בשביל ובעיקר מהנוף והטבע שנתגלה להם.

פעילות קיץ לנוער

גם בני הנוער (כיתות ז'-יב') יצאו לשתי פעילויות שיא לאורך חודש יולי (ונשארה לנו עוד פעילות אחת גם באוגוסט): בתחילת החודש יצאנו ביחד צפונה עם נוער ז'-י' במספר שיא של נערים - כ-80 נערים ונערות שיצאו ליום שכולו מים, אתגר וכייף בפארק מתנפחים צף בכנרת.
בפעילות השנייה, בחירת הפעילות נבעה מסקר שערכנו בין בני הנוער, והנוער אמר את דברו! בקיץ הזה הנוער החליט לעלות על מתקני לונה פארק תל אביב: יצאנו ביחד למרכז הארץ ולמרות הרבה חששות מחסימות כבישים, הגענו ללונה פארק בגני התערוכה, כ-90- בוגרי ז-יב מכל המועצה נהנו מכל רגע. תודה רבה למתנ"ס מעלה אדומים על שיתוף הפעולה בתמיכה בפעילות.

התנדבות בני נוער מגילות בעמותת סח"י - סיירת חסד ייחודית

לקראת סוף החודש יצאנו קבוצה של 25 בני נוער ו-4 מדריכים בהובלת מורן אברשימי, מנהלת יחידת הנוער  של המועצה לפעילות התנדבות ייחודית בעמותת סח"י בפסגת זאב. בפעילות המשותפת עם נוער סח"י (סיירת חסד ייחודית), השתתפו בני הנוער בשיחה עם נציגי הנוער המתנדב של העמותה על מהות תפקידו של "מתנדב סח"י", ארזו אריזות מזון עבור הנזקקים, השתתפו במעגל "הכוח והחסד" (מסורת ידועה בו כל מתנדב מודה על הזכות להתנדבות ומברך בן משפחה בברכת רפואה שלמה תוך כדי עידוד של כל המתנדבים - המבוגרים והצעירים). לאחר מכן יצאנו לשטח בשלשות של מתנדבים ביחד עם מתנדב מבוגר לשכונות בפסגת זאב ובנווה יעקב ושם חולקו המארזים בבתיהם של הנזקקים. בסיום הפעילות, קינחנו בארוחת ערב משותפת ובשי למתנדב באדיבות יחידת התנדבות של מחלקת הרווחה של המועצה. אנו רוצים להודות לרעיה ברמלי מקיבוץ בית הערבה, מנהלת מרכז סח"י פסגת זאב על שיתוף הפעולה והאירוח ולמחלקת הרווחה של מגילות על שיתוף הפעולה, השתתפות בהסעה ומתנות וכיבוד לכל המתנדבים.

רפסודיה

מייצגים אותנו בכבוד!  נוער מגילות יצאו השנה לטיול הרפסודיה המסורתי של התנועה הקיבוצית (המחזור השני מתוך ארבעה) בנושא ד- מ – ו – ק- ר- ט – י- ה !!!

בהובלת רותם רובין, מנהלת החינוך החברתי באלמוג (שיצאה מטעם המועצה) וצוות מדריכי הנוער מכל היישובים, החבורה הנהדרת שלנו עברה חוויה בלתי רגילה בחוף חוקוק שם תפקדו כקבוצה אחת מגובשת וחזקה!!!

ייצגו אותנו 33 בני נוער מוכשרים, חמישה מדריכים ועוד שלושה מלווים. הנערים היו חלק מעוד 800 בני נוער מכל הארץ! ממועצות אזוריות מקיבוצים ומושבים מכל הארץ שהגיעו למחזור בתאריכים 16-18.7.

מה הם לא עברו? לינה בשטח, חום, ארוחות בתנאי שטח, הדרכות חינוכיות בנושא דמוקרטיה, טורנירים, מעגלי שיח בהובלת מנחים מכל הארץ אבל הכי חשוב- זמן איכות ואווירה מיוחדת!

זכינו בגביע של מקום שני בכדורעף בנים וגם בכדורעף בנות!!, בנינו 2 רפסודות וחצינו את הכנרת עליהן !

אנו רוצים להודות לצוות המדריכים שהוביל את כל האירוע הזה-

רותם - מדריכת אלמוג ,שגיא- מדריך קליה, נתן - מדריך מצפה שלם, אביעד- מדריך בית הערבה ותמר- מדריכת ורד יריחו.

ותודה מיוחדת לצוות הבוגר שלנו:

חביב כץ מקיבוץ אלמוג ודרור סיני ממושב ורד יריחו שניהלו את הלוגיסטיקה של הנערים ביד רמה ודאגו שלא יחסר כלום. לגיא פיק הדיה הנהג מספר 1 שנשאר איתנו לכל הרפסודיה, עזר לצוות ועשה שמח!

זכינו לראות שנה נוספת את אחוות הצוותא, הערבות ההדדית, השותפות והאחדות!

חוגים- תערוכת חוג אומנות

בתחילת החודש קיימנו מפגש אחרון בהחלט של חוג אומנות ילדים בהובלת מדריכת החוג עידית ריפטין. את המפגש האחרון ציינו בתערוכת ציורים ועבודות אומנות שהכנו הילדים לאורך כל השנה. לתערוכה הוזמנו בני המשפחות של הילדים שזכו לחוות את תוצרי חוג האומנות בעבודה משותפת של הורה וילד וכמובן בסיור בתערוכה בהובלת הילדים. סיימנו את המפגש המרגש באיחול חופשה נעימה לכל הילדים והמשפחות. נתראה בחוג בשנה הבאה.

קייטנת סל מדע  מגילות בנושא מדעי הסביבה ים המלח

החודש קיימנו בביה"ס מגילות קייטנה ייחודית בנושא מדעי הסביבה-ים המלח בשיתוף משרד המדע והחדשנות. בקייטנה השתתפו 43 ילדים מכיתות ד'-ו' בשתי קבוצות אותן הדריכו שני מדריכים בוגרים המתמחים בתחום המדעים והסביבה.

מטרות הפעילות הייתה לחשוף את הילדים לנושאים מדעיים שונים הקשורים לים המלח, לעורר את סקרנותם ולעודדם לשאול שאלות, לחבר את הילדים לסביבתם ולמדע, להתנסות איתם בהנאה בניסויים ואפשרויות חקר שונות, להקשיב ולשמוע את הילדים, ולהנות כולם ביחד.

במהלך הקייטנה למדו הילדים על הסביבה בה אנחנו גרים, מה ייחודי בה, איך אנחנו ובעלי החיים מסתדרים בה. במהלך הלמידה שולבו ניסויים מדעים שונים ומגוונים: לחץ אטמוספרי, חוקרים מלח, חוקרים באור, חקר גאולוגי (זיהוי סוגי קרקע וסלע) ועוד. ביום האחרון של הקייטנה סיימנו בפעילות ייחודי בשמורת "עין פשחה" בה הילדים למדו על צמחי מדבר ייחודים הקיימים במתחם וקינחו בפעילות מים משותפת בבריכות השמורה

את כל הפעילות הובילה בהצלחה, שפרה בריגה, תושבת אלמוג, בעלת המיזם "פיזיקטבע"- סיורים פיזיקליים לתלמידים בטבע.

הנוער העובד והלומד – היערכות לתשפ"ד

החודש התקיים במחלקת החינוך מפגש סיכום שנה והיערכות לשנת תשפ"ד עם תנועת הנוער העובד והלומד אשר מפעילה 5 קנים יישובים וקן מרכזי במועצה. במפגש השתתפו טלי מוסקל, מנהלת מחלקת החינוך, מורן אברשימי מנהלת יחידת הנוער לצד השותפים מתנועת הנוער- אגם הלחמי, רכז התנועה היוצא (שבמפגש זה גם נפרדנו ממנו בהערכה, לאחר 3 שנים של עשייה במועצה) וענת שביט, רכזת מחוז ירושלים בתנועה. במפגש סקרו השותפים מהתנועה את הפעילות שהתקיימה השנה ואילו מטרות חינוכיות הושגו מתחילת השנה. בנוסף לכך נציגי התנועה הציגו את התוכנית השנתית לשנה הבאה וסוכם ביחד על המטרות לשנה החדשה, תפקידה של התנועה במרחב המועצה וצורת העבודה הן מול היישובים והן מול המועצה. אנו מאחלים לאגם הלחמי, רכז התנועה בשלוש שנים האחרונות בהצלחה בתפקיד החדש ומחכים בצפייה להכיר את הרכז.ת החדש.ה שיגיעו בקרוב למועצה.

בית הספר של החופש הגדול

תכנית "בית הספר של החופש הגדול" הגיעה לסיומה בניצוחה של חן גרטמן הרכזת.

הפעילות כללה שלושה שבועות של מגוון תכנים חינוכיים, שלל פעילויות והפעלות חיצוניות, חוויות, גיבוש וכייף!

תודה רבה לכל הצוות המופלא שנרתם לפעילות, למורים, לסייעות, למד"צים, לסגנית הקייטנה- הדס חזן, ולרכזת הגנים- טל גסנר.

שתהיה חופשה נעימה ובטוחה לכולם!

סיכום שנה סייעות וערב סיום

החודש התקיים מפגש סיכום שנה לסייעות בית הספר, סייעות שילוב, סייעות רפואיות, סייעות פדגוגיות וחט"צ, בסיומה של שנת עבודה מאומצת ומשמעותית.
את המפגש פצחנו בהרצאה קולחת מפי מלי שחר יחזקאלי- מנתחת התנהגות ומנחת הורים וצוותים חינוכיים.

ההרצאה הייתה אינטראקטיבית בנושא הגורמים לבעיות התנהגות וויסות חושי, בהתמודדות עם גבולות ובניית קשרים. לאחר מכן, קינחנו בארוחת ערב בבית הקפה "קפית".
כן יירבו מפגשים מעשירים ומגבשים מסוג זה!

מפגש סיכום שנה מעג"ן

החודש התקיים מפגש סיכום שנה של תכנית מעג"ן.  מעג"ן הינה תוכנית איתור והתערבות רב מערכתית במעונות ובגנים בתחומי ההתפתחות השונים בתפקוד ילדים במסגרות החינוך בגיל הרך.  התכנית פועלת בשיתוף התכנית הלאומית 360 והאגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך. במפגש שוחחנו על השנה שחלפה ועל הנעשה בה וכעת אנו נערכים לקראת שנה"ל תשפ"ד עם יעדים ומטרות חדשים.

טקס סיום קורס מטפלות

במהלך השנה הוכשרו מטפלות מהמעונות בקורס מטפלות, קורס מטעם מכללת "שלווה" שכלל 34 שעות אקדמאיות. במסגרת השעות ניתנו שיעורים על ידי מגוון מומחים בתחומם בנושאים שונים כגון: התקשרות לתינוק, פרופיל תחושתי, ארגז כלים להתפתחות תחושתית מווסתת, התפתחות מוטורית, התפתחות שפתית, אכילה ועידוד לתזונה נכונה, מצבי לחץ ושמירה משחיקה, סדר יום ומעורבות הורים בהעשרה וקידום התפתחות הילדים.

אנו שמחים שמספר משמעותי מהמטפלות במגילות קיבלו את ההכשרה ומעודדים גם בשנה"ל לפתח את כלל המטפלות להכשרה מקצועית לטיפול מיטבי עבור ילדנו.

מרכז הורות צומחת

הרצאה עינת נתן

החודש התקיים במועצה ערב יוצא דופן עם מדריכת ההורים המוסמכת עינת נתן במסגרת "מרכז ההורות הצומחת במגילות". נתן דיברה על עידוד, הקשבה, מנגנוני מוטיבציה ותפיסת עולם שיכולה להפוך את הבית למקום רגוע ונעים יותר. הערב התקיים ב"סלינה" באלמוג השתתפו בו כ- 80 הורים מכל רחבי המועצה ונכחו בו גם מנהלת מחלקת החינוך טלי מוסקל, מנהלת יחידת הגיל הרך ענבל לנקרי, אוריה אסיף מנהלת תוכנית ביטחון קהילתי ומנהלי החינוך חברתי והגיל רך מהישובים. בערב שהיה בסגנון פתוח של שאלות ותשובות, ענתה עינת נתן על שאלות בנושאים שונים שעלו מן הקהל והרחיבה מן הידע והניסיון הרב שנים. בשיחה הצליחה עינת בייחודית המאופיינת רק לה לגעת בלב כל היושבים בחדר ועוררה בכולם השראה.

יוצאים למגרש בורד יריחו

החודש התקיים האירוע הראשון בסדרת אירועי הנוער  "יוצאים למגרש". אירועים אלה מאפשרים הזדמנות להפוך את מגרשי הספורט למקום השייך לכולם כאחד בצורה מוגנת ובטוחה.
באירועים הבאים צפויות להתקיים  סדנאות שונות, משחקים ואווירה של כיף וחופש במגרשי הספורט היישוביים.  האירוע הראשון התקיים במגרשים בורד יריחו והשתתפו בו כ50 ילדי כיתות ד'-ו' מרחבי המועצה, במהלכו התקיים טורניר כדורגל וכדורסל וכן הייתה הזדמנות למשחק חופשי במתקנים השונים.

קישורים חשובים:

האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד