פניה למוקד מוקד נגישות

סיכום ישיבת ועדת חינוך אזורית - מ.א. מגילות ים המלח מיום 24/12/20‎

תאריך:  יום ראשון, ה' טבת תשפ"א, 24 בדצמבר 2020 (בזום)

משתתפים: פרחית אלדן, עמית וייס, אפי מושקטו, סוזי שלו, טלי מוסקל, אריה כהן ורונן בר-אברהם (יו"רים).

הצטרפו: כ – 40 תושבי מגילות (ישיבה פתוחה לציבור).

 

מהלך הישיבה:

בתחילת הישיבה טלי מוסקל, מנהל מח' החינוך מדווחת על פעילויות המחלקה בתקופה האחרונה. בין השאר טלי דיווחה על הוצאת דו"ח חדש לציבור על הנעשה במחלקה, שמופץ לציבור מעת לעת; פורום ליווי מודל הסכמות בביה"ס מגילות שהתחיל לעבוד, החלפת חברת הניקיון בביה"ס, פורומים פעילים של מנהלות חינוך ומדריכים ביישובים בליווי של "שבילים" בתנועה הקיבוצית ופורום גננות אזורי, בהובלת השפ"ח (שרות פסיכולוגי חינוכי), גיוס חברי כפר הסטודנטים קדמה למשימות חינוכיות ביישובים בתכנית קבועה, הרצאות וסדנאות לתושבים לאור הקורונה, מפגשים של טלי עם התושבים ביישובים (בזום) בתקופה זו, ויום המורה במגילות (יום הוקרה למערך החינוך).

חברי הוועדה הודו לטלי על הדיווח ועל העשייה המבורכת. סוזי ביקשה להוסיף את הגננות ביום ההוקרה בשנה הבא, טלי הבטיחה להוסיף זאת.

אפי - האם יש עמידה בעיקרי המודל ?
אריה וטלי הסבירו איך מתקדם יישום מודל ההסכמות ומה יש לתקן כמתחייב במודל ואיך מתקדמים. אריה דיווח שנעשית עבודה רצינית מול ההסתדרות והשלטון המקומי, כדי לסכם איך ובאיזה אופן נוכל לתגמל בצורה הכי ראויה את הסייעות וכן עבודה פנים ארגונית לגבי מורות העמותה המלמדות במודל.

אריה מדווח כי המועצה האזורית תמר בודקת, בתיאום עם מגילות, אפשרות להביא רשת ניהול חיצונית לבי"ס תיכון עין גדי, הסובל מחוסר יציבות ניהולית כבר כמה שנים. המהלך בראשיתו וכשיהיו פרטים נוספים נעדכן.  

דיווח של טלי בנושא נוער מגילות

בהמשך לדיון שהתקיים בוועדת החינוך, התקיים שיח ומפגש התנעה עם מנהלי הקהילות ומנהלי החינוך ביישובים בנושא. בירכו על נכונות הרשות לטפל בנושא מערכתית ונרתמו לקחת חלק בתהליך. השלב הבא יהיה העלאת צרכים יחד עם תושבי המועצה.  
אפי - מה היתרון של המועצה בהפעלה לעומת היישובים ?

אריה ציין כי כל דבר ייבחן לגופו של עניין, ובוודאי יש לשמור את הזהות היישובית ואם במקום מסוים המערכת עובדת טוב לא צריך לקלקל את הקיים.

טלי ציינה את לו"ז המשך התהליך והנושא גם יחזור ויידון בוועדת החינוך.

דיון ראשוני בנושא חט"צ מגילות

טלי נתנה סקירה על התפתחות החט"צ במגילות. טלי מציינת מתוך שבעה יישובים יש ארבעה ששולחים במלואם: בית הערבה, ורד יריחו, קדם ערבה וקליה.  מסיבות שונות לילדי אבנת ומצפה שלם יש גן ביישוב, מאלמוג לא שולחים השנה. 

רחלה  - לא נציין כרגע את העמדה שלי ושל צוות ביה"ס בעניין, אך אנחנו בביה"ס זקוקים לוודאות, לדעת מראש איך לתכנן את הגנים ולא להיות מופתעות כל פעם.

חברות וחברי וועדה נוספים ביקשו לדעת מה היתרונות והחסרונות של שינויי במתכונת החט"צ, פדגוגים ואחרים.

רונן ציין כי אחרי 20 שנה טוב שבודקים ועושים חושבים. לחט"צ במגילות יש השלכות לא רק פדגוגיות, אלא גם קהילתיות, ציבוריות ואחרות. גם אם נחזור ונאשרר את הקיים, עם שיפורים דרושים, זה רק טוב לבחון ולבדוק אם זה אכן נכון.

תושבים שהצטרפו לדיון הוועדה העלו התייחסויות שונות:

  • הסוגייה הפדגוגית וההתנגדות של יישובים לשלוח ילדים לחט"צ אלו שני נושאים שונים, שצריך לטפל בהם בנפרד.
  • להחזרת גני החובה ליישובים יש השלכות רבות. זה דורש התארגנות מאד גדולה של היישוב, ועם זמן רב ומשאבים מראש.
  • שלוש שנים באותו גן מגילאי שלוש עד שש זה לא דבר מוצלח.
  • ה"פיצול" בו יש חירות להורים אם לשלוח לחט"צ או לשלוח לגן ביישוב, הוא גרוע מאד. זה פוגע חברתית בילדים.
  • החט"צ הוא לא בהכרח מסגרת מצוינת. משהו בפרקטיקה של החט"צ לא עובד.
  • ההתנגדות באלמוג השנה לשלוח לחט"צ היא נקודתית בגלל הקורונה. היישובים עדיין קטנים כדי לקחת האחריות לעצמם.
  • חבלי לידה של הכניסה לגן, יש לזה אפקט חיובי עבור הכניסה לבית הספר. גם ביישוב הכי גדול במועצה מבחינת מספר ילדים  אנחנו לא יכולים להחזיק גן לבד.

 

חלק גדול מהמשתתפות והמשתתפים בישיבה הביעו שביעות רצון מפעילות החט"צ  

אריה הודה לכל מי שהשתתפו בדיון, וציין כי הנושא יילמד וייבדק, גם בעזרת ליווי חיצוני.

                                                                                                           

                                                                                                                        רשם: רונן בר-אברהם
 

האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד

עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft