פניה למוקד מוקד נגישות

מידע על המטפלים במרכז ועל תחומי הטיפול

להלן מידע על המטפלים במרכז ועל תחומי הטיפול:

איאן פרידמן פסיכולוג קליני

נשוי ואב ל- 4. בעל תואר M.A. בפסיכולוגיה קלינית. מומחה בפסיכולוגיה קלינית.

מטפל מעל 20 שנה בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מזה 15 שנים עובד בקליניקה פרטית בירושלים וכפסיכולוג בבית ילדים – שם גם מטפל ונותן הדרכה למתמחים.

בעבר הדריך צוותי מועדוניות של משרד החינוך. ב – 6 השנים האחרונות עובד כפסיכולוג במרכז הטיפולי במגילות.

במסגרת עבודתו במרכז, מטפל בילדים באמצעות טיפול במשחק (play therapy) או CBT. בנוסף נותן הדרכת הורים ומטפל באופן פרטני במתבגרים, מבוגרים ובזוגות.

 

שרון סוויני - אימון ללמידה (קואוצי'נג)  

מאמנת ילדים, בני נוער ומבוגרים בעלי קשיי קשב וריכוז AD(H)D

· B.ed  בחינוך ותעודת הוראה.

·  מטפלת מוסמכת בשיטת אלבאום – טיפול גופני ייחודי בקשיי למידה ותפקוד שונים.

·  מנחת קבוצות הורים – התמחות בבעיות קשב וריכוז        . AD(H)D

ב – 6 השנים האחרונות עובדת כמטפלת ומאמנת במרכז הטיפולי במגילות.

תחום ה- Coaching עוסק בשינוי, בעיקר כזה שהוא תפקודי, לכן גישה זו נמצאה יעילה במיוחד לעבודה עם מתאמנים בעלי קשיי קשב וריכוז ומשפחותיהם.

מידת ההצלחה של האימון תלויה במספר גורמים:
* ברצון של המתאמן לשינוי ובמחויבות שלו לתהליך.
* בבניית תוכנית אימונית מתאימה ומדויקת למתאמן ולצרכיו.
* במידת המעורבות, התמיכה ושיתוף הפעולה של המשפחה בתהליך האימוני.
* במידת התמיכה ושיתוף הפעולה של כלל המערכת הקשורה בילד.

מתוך הבנה ואמונה בגישה ההוליסטית,בעבודה עם תלמידים במסגרת המרכז, אני מלווה את המתאמן בכל המעגלים המקיפים אותו, פוגשת אותו על פי הצורך בסביבה בה הוא פועל: בכיתה, בחוג, בבית... ויוצרת קשר עם בית הספר, המורים וההורים.
במפגש מתאמנים על נושאים כמו: דימוי עצמי, מוטיבציה, ערכים, מיקוד והתמדה, אסטרטגיות למידה,

ניהול זמן ויכולת ארגון והתארגנות בבית ובכיתה, טכניקות לפתרון בעיות ולעיכוב תגובות אימפולסיביות, התבוננות בהרגלי משמעת עצמית ושיפורם. לפיכך, במקרים מסוימים משולב בתהליך האימוני טיפול גופני בשיטת אלבאום. שיטה זו מתבססת על תרגול גופני שמקביל לתחום אותו רוצים לשנות או לשפר- חיזוק הגוף מפתח ומחזק אצל המתאמן את האמונה והביטחון שלו ביכולותיו.

דניאלה קסל כהן- מטפלת באמנויות ודרמה תרפיסטית (M.A לסלי קולג')

בעלת ותק של 14 שנים בטיפול פרטני וקבוצתי.

כיום עובדת: במרכז טיפולי מגילות( 5 שנים), ביה"ס להפרעות התנהגות ארזים בראשון לציון, ובקליניקה פרטית לטיפול פרטני וקבוצתי במודיעין(11 שנים).

מהו טיפול באמנויות?

טיפול באמנויות (מכונה גם טיפול בהבעה ויצירה) הוא ענף מתחום הפסיכותרפיה המציע דרכים בלתי מילוליות וסימבוליות לביטוי עצמי, רגשי ותחושתי. מטרת הטיפול יכולה להיות אבחון, הדרכה, הנחיה, הפעלה וייעוץ בתחומים שונים של פעילות יוצרת ושל הבעה עצמית, שלא לצורך הפקת תועלת או השגת מטרות אסתטיות.

התחום כולל בתוכו מספר מקצועות טיפול שכל אחד מהם ייחודי בתחום האמנות בו הוא עוסק: טיפול באמנות חזותיתטיפול בשולחן חולביבליותרפיהטיפול בתנועה ובמחולטיפול במוזיקהטיפול בדרמה ופסיכודרמה.

ככל טיפול רגשי, תפקיד הטיפול הוא סיוע בהתמודדות בפני משברים, הפרעות ומצוקות נפשיות, אך בניגוד לטיפול פסיכולוגי שהאמצעי המרכזי בו הוא דיבור, הוא מאפשר שילוב של הבעה מילולית והבעה אמנותית

בתנועה, אמנות, ריקוד, מוזיקה וכדומה. בשל העיסוק ביצירה ועשייה, הטיפול בהבעה ויצירה מתמקד לא פעם בכוחות האדם, ובפוטנציאל הקיים שבו.

 

הראל וייס - עו"ס קליני נשוי ואב ל 4 ילדים. גר ביישוב אבנת:

מטפל במרכז כשלוש שנים, בעל תואר ראשון  ושני W.S.M – עבודה סוציאלית קלינית, כיום מטפל ומדריך צוותים חינוכיים וכן מנחה קבוצות רגשיות, בעבר עבדתי בעולם בריאות הנפש, עבודה עם נוער בסיכון וכן עם אוכלוסיה החרדית, מטפל במרכז בבני נוער ומבוגרים ובהדרכות הורים וטיפול זוגי.

 

ורד ספיר לורבר - עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת זוגית ומשפחתית:

רכזת מקצועית ואחראית על כל הפניות למרכז, על תוכניות טיפול ותוכניות נתיבים להורות.

מאמינה שכל אחד יודע את הדרך שלו, ותפקיד הטיפול הוא לעזור לחשוף ולגלות אותה.

 

 

סימה אסייג מאמנת ומטפלת התנהגותית קוגניטיבית

M.A   בייעוץ חינוכי. מטפלת התנהגותית קוגניטיבית (בשילוב ביו פידבק). מאמנת ומנחה הורים וצוותים חינוכיים.

בעלת ניסיון רב בעבודה עם הורים וילדים.

סוגי הליווי:

הדרכת הורים: לווי, הדרכה ומתן כלים להורים בתחומים של ביסוס הסמכות ההורית, הקניית מיומנויות התנהגותיות ופתוח הערכה עצמית של הילד. (במידת הצורך יתקיימו גם ביקורי בית)

למי מיועדת הדרכת ההורים?  להורים שמעוניינים לבסס את הסמכות ההורית שלהם באופן נכון. הורים לילדים המתקשים לקבל סמכות ונוטים ל"הסתבך" במסגרות ובחברה. להורים הנעים " בין סמרטוט לנבוט" -כאלה שמתלבטים מתי ואיך להציב גבול ומתי לאפשר לילד חופש פעולה. להורים המעוניינים לקבל כלים לשליטה עצמית. 

טיפול התנהגותי קוגניטיבי: הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית מציעה דרכי התערבות המבוססות על ממצאי מחקרים Evidence Based Psychotherapy ועל תיאוריות פסיכולוגיות עדכניות. מטרות ההתערבות הן לפתח שינוי התנהגות, שליטה ברגשות, שיפור תקשורת ויחסים בינאישיים ועוד.
הגישה מתמקדת בקשיי ההווה ובשינויים הרצויים בעתיד,  מטרת הלווי להקנות כלים לפתרון בעיות באופן עצמאי.  טכניקות ההתערבות כוללות שיטות מילוליות ולא מילוליות וכן "שיעורי בית" למטופלים. מטרות ההתערבות מוגדרות יחד עם המטופל באופן ברור ומדויק, כך שניתן לעקוב אחר התקדמות התהליך בכל שלב ושלב.
למי מיועד הטיפול? לילדים בני נוער ומבוגרים המעוניינים לחולל שינוי. הטיפול יכול לתת מענה לבעיות של חרדה, קשיים התנהגותיים וחברתיים. במידת הצורך ישולב בתהליך טיפול ביו פידבק

 

דן סודרי- דרמה תרפיסט

נשוי ואב לארבעה, תושב אבנת.

בוגר מסלול דרמה תרפיה במכללת תל חי

מטפל במרכז זו השנה החמישית 

שחקן פליבק ומנחה סדנאות תיאטרון ואלתור.

 

הטיפול מיועד לילדים ולמבוגרים כאחד.

דרך המשחק בחול, בקלפים, או במשחקי תפקידים דרמטיים

או בשלל כלים הבעתיים-רגשיים נוספים

אנו יכולים לפגוש צדדים רדומים או מודחקים בתוכנו

ובכך להפסיד את היכולת ליצור שינוי מיטיב בחיינו.

או להמנע מעימות עם הפתולוגיה (בין שהיא גלויה ובין אם סמויה) המנהלת אותנו, או את ילדינו.

בעבודה דרך הדרמה תרפיה אני מוצא את עצמי מופתע ומרוגש 

בכל פעם מחדש נוכח הפשטות בה נוצר המפגש ושלל ההזדמנויות לשינוי הגלומות בו.

 

ד"ר יעקב אופיר - פסיכולוג קליני – מרכז השתקפויות, מועצת מגילות ים המלח

תפקיד במרכז השתקפויות

הדרכות הורים וטיפול פרטני במבוגרים, ילדים ובני נוער – עם עדיפות למתבגרים-מאתגרים J. מטפל בשילוב הגישות הטיפוליות המרכזית: הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית והגישה הפסיכודינמית.

מידע אישי

  • נשוי לרוני ואב למעין, אוֹרי (הבת) וכרם, מתגורר בישוב נופי פרת, לא רחוק ממועצת מגילות ים המלח.
  • פסיכולוג קליני מומחה, בוגר תואר שני ותואר שלישי (PhD) בפסיכולוגיה קלינית של הילד, בביה"ס לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. כיום, עמית מחקר פוסט-דוקטורט בטכניון ובאוניברסיטה העברית בנושא: מצוקה של בני נוער ברשתות החברתיות.
  • מומחה להנגשה של ידע אקדמי לקהלים רחבים – פרסום מאמרים והרצאות בפלטפורמות פופולאריות (כמו ynet) כמו גם בערוץ הוידאו "פסיכוVלוג" ובאתר האישי – שמשמשים מקור מהימן וידידותי על מצוקה, טיפול ותיאוריות בפסיכולוגיה.

"אני מאמין טיפולי"

הטיפול הפסיכולוגי הוא "מוצר" שונה מביקור אצל רופא ובעצם כמעט מכל מוצר אחר. התוצרים או ה"רווחים" מהטיפול לא תמיד גלויים לעין והצלחת הטיפול מורכבת מכל כך הרבה גורמים כמו: סוג הטיפול, הכימיה שתיווצר בינינו והחיים עצמם – כלומר, הבעיות והאתגרים שהחיים מציבים בפנינו. מהצד שלי כמטפל, אני עושה מאמץ רב להכיר את הסיפור האישי והייחודי של כל אחד מהמטופלים ולהתאים את הטיפול למי שהם.

בשילוב הגישות בהן אני מטפל, הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית והגישה הפסיכודינמית, הטיפול שואף להיות גם ענייני ופרקטי וגם עמוק ומשמעותי. מצד אחד אני מתמקד בפתרון בעיות עכשוויות ובהתמודדות עם פחדים ומחשבות מדכדכות. מצד שני אני מקפיד לאפשר התבוננות עצמית ומגע עם רגשות לא מודעים. בכך אני מנסה יחד עם המטופלים להביא לידי ביטוי את ה"עצמי האמיתי" שלהם – אותו גרעין של אמת פנימית שחבוי בנפש, והחיים, מה לעשות, קצת הצליחו להסתיר.

 

אתר אינטרנט: yophir.com

ערוץ וידאו:  https://www.youtube.com/user/OphirYaakov

 

האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד

עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft