תושבים יקרים,

במסגרת שיפור השירות וחיזוק הקשר בין המועצה והתושבים, נציג בפניכם בכל חודש את הנעשה במועצה בחודש שקדם לו.
אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולשתף אותנו בנעשה ביישובים ולפנות אל המועצה במסגרת המחלקה לתלונות הציבור וכן ביום הקבלה הקבוע של ראש המועצה: יום ראשון החל מהשעה 12:00 בתאום מראש.

לתלונות הציבור
איריס שש כוכבי, מבקרת פנים והממונה על תלונות הציבור  02-9945000 או irisc@dead-sea.org

חודש יולי במועצה האזורית מגילות:

ב 5.7 התקיים ביקור של צוות המועצה במרחב המועצה האזורית עמק המעיינות. ראש המועצה האזורית מר יורם קרין ארח את הצוות ממגילות והדריך אותם בביקורם במספר מוקדי עניין בתחומי התיירות, החקלאות, הצמיחה הדמוגרפית והקהילה.

ב 12.7 פגש ראש המועצה אריה כהן את שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, במסגרת מפגש ראשי מועצות ביש"ע. ליצמן "נעמיק את שיתוף הפעולה לקידום הבריאות".

ב 13.7  השתתפו נציגי המועצה האזורית מגילות בכנס "ארץ ים המלח" של מכון מצדה בקיבוץ עין גדי. בחלק האחרון של היום השתתף אריה כהן, ראש המועצה בפאנל שעסק בשיתוף פעולה אזורי ובנושאי צמיחה, תשתיות, איכות סביבה ותיירות. עוד השתתפו בפאנל: ראש המועצה האזורית תמר: דב ליטבינוף, ראש המועצה האזורית ע'ור סאפי מירדן: סלאם קליפאת, ד"ר רם אלמוג מהמשרד לאיכות הסביבה, גלעד גבאי מהרט"ג והאדריכלית מירב דביש בן משה.

ב 20.7 השתתף ראש המועצה ביום צילומים כחבר פאנל בתכנית הטלוויזיה "מחוץ לבועה". התכנית משודרת מידי יום בערוץ 10 ועוסקת בפריפריה. התכניות אליהן הצטלם אריה (5 במספר!) ישודרו במהלך חודש אוגוסט.

בזכות השתתפות ראש המועצה כחבר פאנל בתכנית, הוזמנו לראיונות בתכנית תיירנים ויזמים הפועלים בתחומי המועצה. בין השאר השתתפו אורית וג'קי בן זקן מהמיזם התיירות 'נופי מלח' במצפה שלם, וורד סיני ממסעדת 'הצ'אנס האחרון'.

ב 25.7 השתתף ראש המועצה בישיבת מעקב בכנסת בנושא  תופעת הבולענים באזור ים המלח ודרכי ההתמודדות עימה.

בישיבה השתתפו: נציגי משרד הפנים, משרד האוצר,  מינהל התכנון , המשרד להגנת הסביבה, משרד התשתיות האנרגיה והמים, משרד התיירות, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד המדע,הטכנולוגיה והחלל, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חברת נתיבי ישראל, רשות המים, רשות הטבע והגנים הלאומיים, המכון הגיאולוגי, קיבוץ מצפה שלם, החברה הממשלתית להגנות ים המלח, מפעלי ים המלח, מועצה אזורית תמר ומוזמנים שונים נוספים

בינוי ותשתיות

כפר הסטודנטים באלמוג: החודש החלו בשעה טובה עבודות התשתית לקראת הקמה ואכלוס של כפר הסטודנטים בקיבוץ אלמוג. עבודות התשתית צפויות להסתיים בסוף אוגוסט אז תגענה יחידות המגורים.

באוקטובר הקרוב צפויים לאכלס את המקום 30 סטודנטים שייבחרו בקפידה ויתרמו מזמנם לקהילת מגילות. צוות היגוי מהמועצה בהשתתפות ראש המועצה הגיע החודש לסיור ודיון בכפר הסטודנטים של עמותת 'קדמה' ברימונים על מנת להתרשם ולהתוות בצורה מיטבית את מטרות הפעילות לכפר באלמוג.

עוד פרוייקטים של בינוי ותשתיות החודש במועצה:

• שיפוצי קיץ במערכת החינוך
  • עבודות בטיחות בחופים עקב נסיגת ים המלח (בתקצוב משרד הפנים)
  • החל תכנון שכונת מגורים נוספת ביישוב אבנת (בתקצוב משרד השיכון)
  • בצוע השלמת עבודות בטיחות בהרחבה החדשה ביישוב אבנת

חקלאות:

ב 6.7.16 התקיימה במועצה ישיבה של מרכזי המשקים ביישובים בנושא הפסולת החקלאית,

בדיון סוכם כי המועצה תבחן מספר  חלופות אפשריות להתמודדות, ביניהן: גיוס יועץ אשר יכין מתווה ישים לפתרונות הנדרשים לפסולת החקלאית לכלל היישובים ולמעורבות מועצתית, רכישת מרסקת אזורית ותפעול שלה על ידי החברה הכלכלית במועצה וכן הצעה של נדב זיו (אלמוג) לפתרון לגזם.

תושבים המעוניינים להציע הצעות נוספות בנושא מוזמנים לפנות אל חביב כץ רכז החקלאות במועצה: agri@dead-sea.org.il

נציגי היישובים התחייבו לפנות את הפסולת החקלאית הקיימת כרגע בשטח, והמועצה פועלת לפיקוח על הנושא.

בטחון:

מטה הבטיחות מועצה אזורית מגילות

החופש שהתחיל לפני מספר שבועות  והשמש היוקדת שכבר החלה לחמם את אזורינו בחודש מאי העלתה יוזמה ברוכה של מש"ק מגילות יעקב בכר להקים תחנת ריענון בצומת הלידו לנהגים ולמשפחות העושים דרכם לחופשת הקיץ בים המלח ,לאילת או לבילוי בחופי הרחצה באזור .

מטרת תחנת הריענון לקדם בברכה את הנוסעים בציר 90 דרומה  בברכת נסיעה טובה, להתריע בפניהם על הסכנות הקיימות בכביש ים המלח והערבה ולברכם בנסיעה בטוחה אל חופשתם.

בתחנה חולקו לנוסעים ברכב ולילדיהם שתייה קרה וארטיקים וכמובן הופצו ברושורים  של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חומר על ההתיישבות בצפון ים המלח ומפות תיירות באזור .

התחנה מצטרפת לסדרת פעולות של מטה הבטיחות במועצה שמטרתם להפחית את תאונות הדרכים ולעסוק בחינוך הסברתי בתחום הבטיחות בדרכים בקרב ילדים ונוער במועצה.

המטרה העיקרית של פעולות אלו היא הצלת חיים  .

התחנה אוישה ע"י: מתנדבים של המועצה במשמר האזרחי, מחלקת הביטחון, רבשצ"י הישובים במועצה ומנהל האזור ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים .

תודה גדולה ליעקב בכר מפקד השיטור הקהילתי במועצה

למתנדבים: אבי מקמל,  דוד עלפי, מוטי תורגמן.

לרבש"צים עמי סיני ושמעון צנעני

למנהל אזור יו"ש ניצן מור

עדכוני מחלקת חינוך:

גם השנה בני הנוער עסוקים בקיץ: בתחילת יולי הופץ לבני הנוער הפלאייר עם פעילויות הקיץ

וכבר הספקנו לצאת ביחד עם 23 בני נוער לבילוי בסינמה סיטי וצפייה בסרט, לשחק בספייס לייזר ולבלות בירושלים עם 30 בני נוער מיישובי המועצה....

בחודש אוגוסט (אליו עדיין אפשר להירשם!) מצפה לנו יציאה ל"היי ג'אמפ" בפתח תקווה וסיור מרתק שיעקוב אחר ההיסטוריה של נמל תל אביב- יפו (7.8). וכמובן לא נשכח: הופעה בהפתעה...

פרטים נוספים בתחילת חודש אוגוסט או אצל מורן אברשימי 054-7412077

פעילות ד'-ו'-

הנה הסתיימה לה עוד קייטנה אזורית של ד'-ו' אליה נרשמו 49 ילדים וילדות מכל יישובי המועצה.

הילדים בילו ב4 מועדי פעילות עשירים בתוכן:

ביום הראשון בילינו בירושלים בפעילות ספייס לייזר, טיול עירוני בנחל כוש שבגילה ובסיומו יציאה משותפת לסרט "מגלים את דורי".

ביום הפעילות השני התעוררנו מקדם בבוקר ונסענו עד עין גב שלשפת הכנרת לפעילות דייג מיוחדת בה צפינו בעבודת הדייגים, חקרנו ביחד את הדגים ואת הים ולבסוף אפילו בילינו ברחצה בחוף עין גב.

ביום הפעילות השלישי- נסענו להפעלה מיוחדת בת"א-רמת גן- סיירנו מסביב לירקון, למדנו לחתור בסירת "דרקון" במרכז דניאל לחתירה ולבסוף גם גילינו את בעלי החיים ב"צפארי".

ביום הרביעי והאחרון אליו חיכו הילדים...עלינו על רכבת ישראל ונסענו ביחד איתה עד עכו שם בילינו בפארק האתגרי הגדול בארץ...טיפסנו...קפצנו...התנדנדנו ונהנו...

וכך הסתיימה לה עוד קייטנת קיץ משמחת עם ילדי כיתות ד'-ו' במגילות. נתראה בשנה הבאה!

הנוער העובד והלומד, קן צפון ים המלח: סיכום חודש יולי:

לסיכומו של חודש יולי ולפתיחת החופש הגדול רצינו לשתף אתכם בנעשה במסגרת הקן והפעילות התנועתית הענפה בקיץ:

את הקיץ פתח סמינר המדריכים הצעירים הארצי ביער כפר החורש, אליו יצאו שלושה מחניכי שכבה ט': גלעד בר אברהם, חן ליפשיץ ובר לב לוי.

במשך אחד עשר ימים נפגשו, למדו והתחברו לחניכים אחרים מרחבי הארץ שהגיעו אל הסמינר

ובסופו הפכו למדריכים צעירים וחדשים. במהלך השנה הקרובה יפעלו המדצים במסגרת הקן האזורי, בפעילויות התנועה השונות וביישובים. אנחנו מעריכים אתכם מאוד וגאים בכם על סיום הסמינר ומאחלים לכם שנה מאתגרת וטובה במיוחד!

חניכי קבוצת ג'וקר מכיתה ח' יצאו לטיול המים הארצי באזור הכינרת יחד עם תהל ונוי המדריכים. טיילו במסלולים השונים ולסיום הטיול עלו בטקס מרגש לשכבה הבוגרת בתנועה (ט'-יב') יחד עם חניכים רבים משאר הארץ.

חניכי קבוצת צ'יפופו מכיתה ז' יצאו למחנה העפלה ביער כפר החורש עם המדריכים ליאל וליאם, התכוננו לעליה לארץ ישראל ולבסוף העפילו יחד כקבוצה לארץ ישראל!

לאחר מכן, יצאנו למחנה קיץ של חניכי כיתות ד'-ו'  ביער כפר החורש– מחנה יציאת מצרים שהיה מוצלח במיוחד!
המחנה התקיים יחד עם כלל חניכי מחוז ירושלים, וחניכי המועצה אזורית מטה יהודה.
עברנו דרך סיפור יציאת מצרים, מרדנו בפרעה המלך הרשע ויצאנו ממצרים ומעבדות לחירות! המחנה היה מגבש, תנועתי, ומלמד מאוד.

ומה מחכה לנו בהמשך?

סמינר למדריכי שנה שנייה ושלישית שיתקיים בחודש אוגוסט, הרפסודיה וסמינר ראשון לחניכי שכבת יא' בגרעינים החדשים, פעילויות בקן וביישובים והיערכות נרחבת לשנה הבאה.

ממשיכים בפעילות הקיץ בכל הכוח!

עלו והגשימו!

צוות קן מגילות – צפון ים המלח

הנוער העובד והלומד

הודעות גזבר ומזכיר המועצה:

ישיבת מליאה מס 6: לפרוטוקול הישיבה לחץ כאן

צו ארנונה לשנת 2017 מופיע באתר המועצה, לפרטים לחץ כאן

החרגת פרגולות בצו הארנונה 2017 - להודעה למחזיקים בנכסים במועצה האזורית מגילות לחץ כאן

רווחה ושירותים חברתיים:

דרושים: מחלקת רווחה ושירותים חברתיים מחפשים מלווים / מלוות לעבודה במשרה חלקית עם ילדים, מבוגרים ומשפחות ביישובי המועצה. לפרטים לחץ כאן

תרבות ותיירות:

ערב הוקרה למתנדבי צוות תרבות אזורי

בהוקרה על פעילותם ההתנדבותית לאורך השנה הוזמנו חברי צוות התרבות המועצתי לערב הוקרה: בתאריך 19.7 יצאו 11 מתנדבי הצוות מיישובי המועצה לבילוי לילי בירושלים שכלל פעילות בחדר הסודי- "אסקייפ רום" בתלפיות בו חיפשו רמזים כיצד לצאת מהחדר הסגור תוך 60 דקות... בהמשך הערב התכנסו כולם במסעדת "קפית" במעלה אדומים לארוחת ערב טעימה במיוחדת שאליה הצטרף גם אריה כהן ראש המועצה. אריה הודה למתנדבים על פועלם לאורך השנה (חלקם גם לאורך השנים) במסגרת פעילות התרבות האזורית.

נופש נשים

בתאריך 26.7 יצאו 50 נשים מכל יישובי המועצה לנופש נשים בת"א. התחלנו את היום בארוחת צהרים מפנקת במסעדת מוזה בהר במושב שורש. מול נוף עוצר נשימה, שמענו את סיפורה של יפעת – הבעלים של המסעדה על ההקמה ופעילותה הציבורית במטה יהודה,  אכלנו ולמדנו להכיר אחת את השנייה... בהמשך היום בילינו בזמן חופשי ברחבי ת"א,  ולבסוף קינחנו בהופעת סטנדאפ של עדי אשכנזי ב'צוותא'...מה שבטוח חזרנו עייפות ומרוצות.

סיכמה את היום יפית נעימי מקלי"ה:

"לאורית, מורן וכל הצוות שלקח חלק באירגון נופש נשים,

תודה רבה על היום המענג , היה כיף גדול לאורך כל היום ובמיוחד היה כיף להכיר עוד נשים מהמועצה. זה מזכיר לנו שיש גם יתרונות לא מבוטלים לחיות במקום שלנו.יישר כח."

בהמשך לנרשמות ליום כיף תתקיים סדנת "לוח החזון האישי שלי" בבניין המועצה בקבוצות קטנות בהנחייתה של תהילה טסמה. יש למה לצפות!

פעילויות רשות הטבע והגנים בחודש אוגוסט במגילות:

ליל עששיות בקומראן – לפרטים לחץ כאן

שמורת הטבע עינות צוקים בשעות פתיחה מיוחדות לקיץ. לפרטים לחץ כאן

נולדו החודש במגילות:

מזל טוב לנעמה ואלנתן בן יעקב להולדת הבת – רות.

תושבי המועצה \ נציגי יישובים המעוניינים לשלוח עדכונים או לכתוב לניוז לטר, מוזמנים לפנות ללירון klita@dead-sea.org.il

לתלונות הציבור:

אנחנו מזמינים אתכם להתעדכן באופן שוטף בפייסבוק המועצה "מועצה אזורית מגילות ים המלח"

ולהירשם לקבלת ניוז לטר המועצה באופן קבוע אליכם למייל, באתר המועצה בכפתור "הרשמה לעדכונים"