ניהול מערכת אוטונומית כחלק מתהליך המשלב חשיבה חינוכית וכלכלית:
אחריות ליישום החזון החינוכי של אלמוג במערכת החינוך לגיל הרך.
חשיבה לטווח ארוך: הובלה של תהליכים (כולל תהליכי שינוי), זיהוי דפוסים, נקודות קושי והזדמנויות.
ראיית המערכת כמכלול: זיהוי הצרכים, היכולות, המשאבים, הקהילה, ויחסי הגומלין שביניהם.
תכנון, קבלת החלטות ומעקב ובדיקה בנושא כוח אדם בגיל הרך:
תקנים, התמקצעות, תמחור, נוכחות, משכורות, סידורי עבודה, חופשים, חיפוש כ"א, סגירת תנאים והסכמים מול מנהל קהילה ומנהל מש"א ועוד.
אחריות לקיום דיאלוג מתמשך עם ההורים, הכולל ליווי קבוצתי, שיח הורים סביב נושאים ורתימה למעורבות חיובית בתהליך החינוכי .
אחריות על קיום ישיבות צוות קבועות הכוללות: ליווי ויעוץ פדגוגי של הגננות והצוותים, עיסוק בסוגיות של תכנים, סוגיות התפתחותיות, מסגרות חינוכיות, קשיים, עבודת צוות וגיבושו, קשר עם הורים, תכנון תוכנית עבודה שנתית, השתלמויות צוות, ניהול פורום גננות קבוע.
במקרים בהם ישנו חוסר בכ"א באחד הבתים שבניהולה, הרכזת תמלא את מקום העובד/ת הנעדרת כדי לאפשר סדר יום תקין.
תכנון תקציבי בשיתוף עם מנהל/ת הקהילה: בניה, ניהול, מעקב ובקרה של תקציב, תוכנית השקעות, אחזקת מבנים, התייעלות.
ליווי ותמיכה של משפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים תוך קשר עם גורמים ייעוציים מתאימים.
קשר עם רכז/ת החינוך הבלתי פורמאלי, השתתפות קבועה בהנהלה פעילה וועדת חינוך.
קשר עם גורמים בקיבוץ: מזכירות, הנה"ח, חשב שכר, ו. תרבות ועוד.
קשר וניהול שוטף עם גורמי חוץ: השתתפות בפורום חינוך במועצה, תמ"ת, משרד החינוך ועוד.