לאתר מועצה איזורית מגילות ים המלח EN

מסלולים רכובים

מסלול רכיבה למשפחות וליחידים

חונים בצומת אלמוג על הדרך (יש שירותים ובית קפה).

עולים על האופניים ומדוושים לכיוון קיבוץ אלמוג – סימון אדום במפה  (דרומה).

לפני העקומה ימינה מתחברים לדרך הצמודה מימן לגדר הביטחון של הישוב ומדוושים בדרך עפר רחבה , רוב הדרך בירידה קלה עם נגיעות של סיבובים מאתגרים.
 בקצה הדרך מגיעים לסוללת עפר. ממשיכים משמאלה עד לדרך עפר העולה למעלה הסוללה עד למאגר אוג 2  (5 ק"מ) – מאגר איגום שפכים מטוהרים להשקיית קולחין ברמה גבוהה לכל שטחי החקלאות במרחב המועצה – ממש הפרחת השממה, הפיכת אזור צחיח ומלוח לנווה מדבר עם חקלאות משגשגת שרובה היא לייצוא לשווקים באירופה.

מסוללת המאגר ניתן להשקיף על כל האזור :

ממזרח- ממלכת ירדן, הר נבו, ים-המלח, שטחי מטעי התמרים וגידולי השדה.

מצפון- קיבוץ אלמוג, קרנטל (סמוך ליריחו).

מדרום- ים-המלח, קיבוץ קלי"ה ומצוק ההעתקים.

ממערב- מפרצי החווארים ומצוק ההעתקים.

לאחר אתנחתא קלה והתרעננות על הסוללה נרד באותו שביל בו עלינו ונתחבר ימינה לדרך אספלט. לאורך הדרך ניתן להבחין בגידולי שדה רבים כגון: גויאבות, בצל, אבטיח ורימון. (עוד 3 ק"מ) ומגיעים כמעט לכביש מס' 1 ובוחרים באחת מ- 2 אפשרויות :

1.         ימינה – (1.5 ק"מ) מדוושים בירידה קלה לכיוון צומת הלידו ובו תחנת דלק, מסעדה ובית קפה עם תצפית לים-המלח, תחנת מידע קולית על האזור, רכיבת גמלים ושירותים. זהו המקום שבו אפשר להבין את התנהלות החיים במדבר של לפני 40, 50 ו-60 שנה ולהגיע למטעי התמרים של קיבוץ קלי"ה, רק כמה מאות מטרים מהצומת.

2.         שמאלה (חזרה לחניית הרכבים, סימון כחול, 6 ק"מ, דרך מאתגרת לילדים מגיל 13 ומעלה) – לכיוון מאגר אוג 1, עוברים על דרך מצדו הימני של המאגר וממשיכים מערבה בדרך עפר רחבה שמאופיינת בירידות ועליות שבסופן יוצאים סמוך לצומת בית הערבה, לא חוצים את הכביש הראשי אלא פשוט ממשיכים מערבה על דרך עפר הצמודה לכביש ועוברת בשטחים החקלאיים של קיבוץ אלמוג לכיוון צומת אלמוג הנראה לעין.

"פרסום זה נעשה כשירות לתושב בלבד, וכי אין בפרסום האמור כדי להטיל על המועצה האזורית כל אחריות ומובהר בזאת, כי כל תושב אשר יבחר לעשות שימוש במסלול האמור, הרי שהוא עושה זאת על אחריותו האישית והבלעדית".   .
"יובהר כי בכל  מיקרה חובה על התושב/המטייל  לתאם כל יציאה ו/או שימוש בשבילים  המפורטים ,עם הצבא ו/או כל גורם ביטחוני אחר  בטרם יעשה את  השימוש  המתוכנן "