פניה למוקד מוקד נגישות

שירותים חברתיים וטיפוליים

ערוצי תקשורת עם המועצה:

טלפון מוקד : 02-9945000

מספר טלפון ווטצאפ שירות: 050-3300625

פקס: 02-9943223

אתר אינטרנט: https://www.dead-sea.org.il/

טופס פנייה באתר: https://www.dead-sea.org.il/?section=575&form=043b1448-459d-446d-9e8b-31e72823a23f

פייסבוק: 'מועצה אזורית מגילות ים המלח'

אפליקציה מועצתית: https://my-city.net/?share=app

 

  • סוג השירות:
    דיווח למרכז טיפולי
  • מדד השירות:
  • סיוע לתושבים ומשפחות במשבר (משפחתי, רגשי, אישי, זוגי, כלכלי וכיוב') - זימון לפגישת היכרות תוך שבועיים מיום הפניה
  • טיפול בדיווחים: טיפול בדיווחים על חשד לפגיעה/התעללות בקטינים וחסרי ישע(לאור החוק) - יצירת קשר ראשוני עם המדווח עד שני ימי עבודה
  • טיפול בדיווחים: בנית תכנית טיפול , ליווי ומעקב - יצירת קשר ראשוני עם המדווח עד שני ימי עבודה
  • טיפול בדיווחים: הדרכה והסברה תקופתית לאנשי מקצוע בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי  בנושא חובת הדיווח וסימני איתור - הדרכה אזורית שנתית לבעלי התפקיד
  • "טיפולים רגשיים ב'מרכז הטיפולי השתקפויות' למגוון גילאים (ילדים, מתבגרים, צעירים ומבוגרים)
  • הטיפולים ניתנים בעלות מסובסדת לתושבי המועצה" - תיאום פגישת אינטייק תוך שבועיים מקבלת טפסי הפניה, צפי למועד התחלת הטיפול יינתן בפגישת האינטייק.
  • איך התושב יכול לקדם את השירות:

    פניה למוקד המועצה דרך ערוצי התקשורת השונים ופתיחת דיווח

  • בטפולים דחופים יש לפנות ליעל סבג – עו"ס לחוק הנוער ומנהלת המחלקה, תושבים יכולים להעביר דיווח טלפוני אנונימי. בעלי תפקיד מחויבים בדיווח פורמלי כתוב. מומלץ לפנות ולהתייעץ לפני הגשת הדיווח.
  •  לטיפול במרכז הטיפולים 'השתקפויות' יש לשלוח טופס פניה מלא למייל של סימה אילוז – מזכירת המרכז. https://www.dead-sea.org.il/?section=575&form=0c2b3fab-3fea-4ed7-a463-813fa689c560
  • בירורים מקצועיים מול ורד ספיר – רכזת פניות.

 

 

  • סוג השירות:
    גישור והתנדבות
  • מדד השירות:
  • מרכז גישור קהילתי: "גישור מגילות" גישור ע""י מגשרים מתנדבים מוסמכים בתחומים הבאים: סכסוכי שכנים, סכסוכי עבודה וסכסוכים עסקיים, סכסוכים בין תושבים לבעלי תפקיד בהנהגות הישוב -  יצירת קשר עם הפונה תוך שלושה שבועות
  • התנדבות: גיוס ושיבוץ מתנדבים במרחב בהתאם למיפוי צרכים. -. מענה ראשוני תוך שבועיים מיום קבלת הפניה
  • כלכלת המשפחה – "פעמונים": חיבור תושבים ומשפחות המתמודדים עם קשיים כלכליים למלווים מתנדבים בתחום כלכלת המשפחה, חיבור מלווה לפונה תוך חודשיים מקבלת הפניה.
  • של"צ - שירות לתועלת הציבור: שילוב וליווי תושבים אשר מופנים משירות המבחן במסגרות בקהילה תיאום פגישה עם הפונה תוך שבועיים מקבלת הפניה.
  • איך התושב יכול לקדם את השירות:

    פניה למוקד המועצה דרך ערוצי התקשורת השונים ופתיחת דיווח
    גישור:

  • לתיאום ההליך יש לשלוח טופס פניה לסימה אילוז – מזכירת המחלקה.
  • להתייעצות ניתן ליצור קשר ישיר עם הדס ג'ואי וייס- עו""ס קהילה

    התנדבות:
  • פנייה באמצעות טופס ייעודי ושליחה ללילך בנחיל – רכזת תחום התנדבות
  • של"צ: פנייה ליעל סבג – מנהלת המחלקה.

 

 

  • סוג השירות:
    ותיקים
  • מדד השירות:
  • ותיקים בקהילה: הפעלת מועדון בוקר חברתי אזורי לתושבים ותיקים (גילאים 60+ ), הפעלת מועדון כתיבה לותיקים, הפעלת מועדון כתיבה לותיקים, הקמת מועדונים יישוביים, עבודה משותפת עם פעילים לפיתוח תכניות לותיקים - הפעלת המועדון לפחות פעם בשבוע
     
  • איך התושב יכול לקדם את השירות:
  • פנייה למחלקת רווחה לעו"ס ותיקים.

 

 

  • סוג השירות:
    סיוע ליישובים
  • מדד השירות:
  • סיוע מקצועי נקודתי  לבעלי תפקידים בישובים בתחום הרווחה והקהילה: סיוע בזיהוי קשיים ואתגרים ברמה האישית הקהילתית, כמענה לפניה יזומה מצד הישוב/התושב, ובניית תכנית התערבות או מענה מתאים - פגישה ראשונה עד שלושה שבועות מפנייה.
  • קהילה: יעוץ להנהגות הקהילה בהתאם לפניה יזומה בבניית תכניות קהילתיות בשגרה ובבניית מענים מתאימים במצבי משבר - יצירת קשר תוך שבועיים, (במצבים משבריים/חריגים יינתן מענה תוך יום) ליווי צח"י (צוותי חוסן יישוביים): יעוץ וליווי בתהליכי הקמה, רענון והכשרה לצוותים בשיתוף קב"ט המועצה- מענה מיידי בזמן חירום. מענה תוך שבוע בזמן שגרה.
  • איך התושב יכול לקדם את השירות:
  • פנייה למחלקת רווחה ליעל סבג – מנהלת המחלקה ומנהלת מכלול רווחה בחירום 
  • או להדס ג'ואי וייס –מ""מ מכלול רווחה.

 

 

  • סוג השירות:
    צרכים מיוחדים
  • מדד השירות:
  • צרכים מיוחדים: פיתוח שירותים מותאמים בקהילה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, בשיתוף ההורים ובעלי תפקיד בישוב.
  • יעוץ לבעלי תפקיד בישובים לשילוב מיטבי של ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הבלתי פורמלית הישובית - הקמת שולחן עגול בתחום הצרכים המיוחדים
  • איך התושב יכול לקדם את השירות:
  • פנייה למחלקת רווחה להדס ג'ואי וייס –עו"ס קהילה


     
  • סוג השירות:
    חינוך מיוחד
  • מדד השירות:

    בקשת הכוונה:

  • פגישה/ שיחה להכוונה וייעוץ-  תוך שבוע מיום הפנייה

    ועדות זכאות ואיפיון:

  • מטרת ועדת הזכאות היא לקבל החלטות חינוכיות מיטביות ומשמעותיות בעניינם של תלמידים עם צרכים מיוחדים, למתן זכאות חדשה או חידוש זכאות. הדיונים מתקיימים בשיתוף ההורים (ובמידת הצורך בהשתתפות התלמיד)- הוועדות מתקיימות בחודשים נובמבר-מאי
     

    ועדות חריגות:

  • העברת הבקשה למחוז משה"ח לקבלת אישור לועדה חריגה כמענה לבקשות הורים לקיום ועדת זכאות ואיפיון לילדיהם שלא הועלו לועדה על ידי המסגרת החינוכית
  • תיאום ועדה עם מוסד הלימודים ועם הורי התלמיד: עד שבועיים לפני קיום הועדה. תיאום טלפוני ובמייל
  • החלטת ועדה - שליחת מכתב החלטה להורים ולמנהל בית הספר במייל: עד שבועיים מיום קיום הועדה
  • הגשת ערר על החלטת ועדה - ועדת השגה היא פנייה ישירה של ההורה למשרד החינוך
     

    שיבוץ:

  • בקשת שיבוץ - בחירת הורים את סוג המסגרת: (שליחת ההורה את הנספח מלא וחתום עד חודש יוני למחלקת החינוך)
    • כיתה רגילה במוסד חינוך רגיל
    • סל אישי
    • כיתת חינוך מיוחד במוסד חינוך רגיל 
    • מסגרת לחנ"מ
  • ועדות שיבוץ - מכתב יישלח להורים במייל עם השיבוץ והנחיה כיצד עליהם לפעול עד חודש אוגוסט, השיבוץ מסתמך על טופס בחירת הורים את סוג המסגרת
  • עותק פרוטוקול ועדה - ניתן לקבל תוך שבוע בהגשת בקשה במייל למחלקת החינוך
  • איך התושב יכול לקדם את השירות:
  • לייעוץ - פנייה במייל למזכירות מחלקת חינוך Mazkirut.hinuch@dead-sea.org.il
  • ועדות זכאות ואפיון - פנייה בפורטל הורים של משרד החינוך https://parents.education.gov.il/prhnet/special-education
  • ועדות חריגות - פנייה במייל למזכירות מחלקת חינוך Mazkirut.hinuch@dead-sea.org.il, להגיש בקשה מנומקת בכתב בצירוף מסמך קביל
  • שיבוץ - פנייה במייל למזכירות מחלקת חינוך Mazkirut.hinuch@dead-sea.org.il


     
  • סוג השירות:
    שירותים חברתיים וטיפוליים – קצין ביטחון סדיר
  • מדד השירות:

     

  • איתור מוקדם של תלמידים בסכנת נשירה: לקראת פתיחת שנת הלימודים ובתחילת ספטמבר ולאחר מכן פעם בחודש ובהתאם לפניות המגיעות מבתי הספר
  • יצירת קשר עם הורי ילדים החייבים בחוק לימוד חובה אך לא ביצעו רישום למוסד חינוכי: יצירת קשר ראשוני תוך שבוע
  • ייעוץ וסיוע בחיפוש אחר מסגרות מתאימות: התלמיד משובץ במסגרת חינוכית מתאימה
  • תלמידים בחינוך ביתי:
    • מתן המלצה / לאישור הבקשה לאחר שיחה עם ההורים - שבועיים מיום הגשת הבקשה
    • ביקור בית לשם תצפית - 3 פעמים במהלך שנת הלימודים
  • סיוע במתן תגבור לימודי / אימון לימודי: עד לשילובם המלא במסגרת מתאימה.   
  • קביעת פגישה עם קצין ביקור סדיר: תוך שבועיים
  • איך התושב יכול לקדם את השירות:
  • חינוך ביתי:  הגשת בקשה ותוכנית מפורטת בפורטל הורים של משרד החינוך https://parents.education.gov.il/prhnet/gov-education/studies/study-frameworks/home-schooling


     
  • סוג השירות:
    שירותים חברתיים וטיפוליים – שירות פסיכולוגי חינוכי
  • מדד השירות:

     

  • מתן שירות פסיכולוגי קבוע לבית הספר היסודי "מגילות": לפחות יומיים בשבוע
  • מתן שירות פסיכולוגי קבוע בגני הילדים: אחת לשבועיים-שלושה בכל גן
  • ליווי מקצועי קבוע לתלמידי החינוך המיוחד בבית הספר היסודי "מגילות":  על בסיס שבועי
  • הערכות ואבחונים פסיכולוגים: הגשת מסמך קביל וחתום 4 ימים לפני מועד הועדה
  • הכנת חומר מקצועי לועדות אפיון וזכאות: עד שבוע לפני הועדה
  • הרצאות וסדנאות להורים וצוותים חינוכיים: 2-3 הרצאות בשנה
  • מענה לפניות במצבי משבר וחירום :  מענה ראשוני בצמידות לאירועים.  מענה המשך יינתן בהתאם לצורך.
  • איך התושב יכול לקדם את השירות:
  • מתן שירות פסיכולוגי קבוע בבית ספר מגילות: יש לתאם פגישה מראש עם הפסיכולוג/ית על ידי פנייה ישירה (או ע"י ביה"ס)
  • ועדת אפיון: באחריות ההורים להעביר את כלל האבחונים או הערכות עד שבועיים לפני מועד הועדה.


     
  • סוג השירות:
    שירותים חברתיים וטיפוליים – ביטחון קהילתי
  • מדד השירות:
  • סדנאות להורים: 4-6 פעילויות בשנה הרשמה ותשלום עד שבוע לפני הפעילות
  • סדנאות והרצאות לילדים ונוער במסגרות הפורמליות: 1-2 בשנה לכל מוסד חינוכי הרשמה ותשלום עד שבוע לפני הפעילות
  • פעילות קהילתית-מניעתית לנוער: 1-2 בשנה לקבוצות הנוער ולצוותי החינוך
  • איך התושב יכול לקדם את השירות:
     
  • הרשמה ותשלום עד שבוע לפני הפעילות. באתר המועצה: .באתר המועצה https://www.dead-sea.org.il/%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%94/

האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד

עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft