>

לסיכום המפגש השני

שלום לכולם ,

 

ראשית תודה רבה לצוות בית הספר שאירח אותנו בנדיבות. 

מבנה הקבוצה השתנה - לשמחתנו הגיעו משתתפות חדשות והיו כאלו שנבצר מהם להגיע. אנו מבקשים מכלל המשתתפים לעשות מאמצים ולשריין את המועדים שנקבעו. במידה ומישהו יודע שלא יגיע לאחד המפגשים בבקשה לעדכן מראש.

 

להלן סיכום עיקרי הדברים שעלו במפגש:

 

פתחנו בהיכרות עם תוכנית מארג אשר פועלת ב 4 השנים האחרונות בבית הספר 

לאחר מכן התחלקנו לשלישיות להעמקת ההיכרות  ושוחחנו על המקום הנכון שלנו - שיתפנו בכישרונות ובמוטיבציות שלנו ובאירוע מהחיים שלנו שאנו חשים שמצליח להפגיש ביניהם.

 

התחלקנו לקבוצות לפי הנושאים אותם העלינו במפגש הראשון.

לצערנו רוב הקבוצות לא ביצעו את משימת הסיור.

בקבוצות קיימנו דיון והגדרנו את המוטיבציה שלנו לעסוק בנושא. 

משתתפי הקבוצות והנושאים שעלו:

  1. הגיל הרך - אריה, לימור וסוזי - עלה הצורך בבניית אסטרטגיה רשותית לגיל הרך המבוססת על שיתופי פעולה, מפגש בין הגננות והילדים וחשיבה מערכתית המתכללת אירועים חוצי מגזרים בשיתוף הגיל הרך.
  2. בי"ס תיכון ברשות וקריית חינוך – אריאל, רונן, לירון ויעקב - גם פה הנושא העיקרי היה הצורך בבירור ופיתוח תפיסת הרשות  סביב השאלות: מה האופי שלנו? מה מאפיין את מערכת החינוך במגילות? איך משתמשים בכוחות של הרשות כאמצעי למימוש החוזקות של התלמידים? מהו רצף הצרכים של תושבי מגילות? ומשם נצא להגדרת מענים כוללניים לטווח הרחב, גם בנושא התיכון, ומשם לפרקטיקה יישומיות. 
  3. חינוך משותף - אפי, שושי, שירה, רחלה, מירי….בנושא זה עלה הצורך בהגדרת הליבה המשותפת. מה הרצון של המועצה בחינוך המשותף? יש צורך להבין את הרקע, מה נעשה עד כה בתחום. עלתה השאלה האם הפדגוגיה משותפת? האם מתפצלת בהתאם לזרמים? עלה הצורך לדייק ולחדד את הצרכים הדתיים. להבין האם האנשים במרחב המועצה מעוניינים בחינוך משותף? צורך בבירור הDNA של מגילות - האם יש כזה? ואם כן שיבוא לידי ביטוי בבית הספר המשותף.

 

משם - המשכנו להרצאת השראה של יעקב הכט על חינוך 2.0 -  (מצגת מצורפת) 

 

מפגשנו הבא ייערך ביום ראשון, 8/9 

עד למפגש הבא לכם מאחלים לכם קיץ מרענן ומשמעותי.

 צוות ערי חינוך 

האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד

עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft

נגישות