פניה למוקד מוקד נגישות

סיכום ישיבה רביעית – ועדת חינוך מועצה אזורית מגילות ים המלח

תאריך: יום ראשון  

משתתפים: פרחית אלדן, רביב צחי, עמית וייס, אפי מושקטו, סוזי שלו, אריה כהן ורונן בר-אברהם (יו"רים).

מוזמנים: בן אראלי (מנהל בי"ס שש-שנתי עין גדי), רכזי חינוך ומנהלי קהילות ביישובים.

 

נושא הישיבה – התפתחות בי"ס עין גדי ותוכניותיו בשנים הקרובות

מהלך הישיבה:

רונן הודה לבן על הגעתו לוועדה. מטרת הפגישה היא לבחון עם בן את תוכניותיו בביה"ס, אחרי סיום השנה השנייה שלו כמנהל, ולהבין את כיוון ההתפתחות של ביה"ס לשנים הקרובות, על רקע השינויים הלא מעטים שבן מבצע בביה"ס בתקופה זו. לא כל תושבי מגילות מצליחים להבין מה הכיוון של ביה"ס, ומטרת השיחה היא להתחיל להבין זאת, בין השאר על מנת לתווך זאת לציבור. זה יהיה דיון ראשון מתוך עבודה מתמשכת שתעסיק את הוועדה בנושא. לדיון זה ראינו לנכון להזמין רכזי חינוך ביישובים.

בן הודה על ההזמנה. הוא נתן סקירה על ביה"ס, על הדגשים שהוא שם, כמנהל, בתקופה זו, ונתן דוגמאות של דברים שנעשו בשנתיים האלו ברוח הדגשים הללו. בן ציין כי יוחלט על תכנון ובניית המבנה החדש של בית הספר, והשותפות של מ.א. מגילות בעניין זה היא קריטית להתפתחותו.

רצ"ב מצגת שהוצגה בישיבה- לצפיה במצגת לחץ כאן.

בדיון השתתפו חברי הנהלות יישובים, רכזות חינוך, ומנהלי קהילות ביישובים. בדיון עלו מהמשתתפים קולות שונים ומגוונים המייצגים אי שביעות רצון מתופעות שקורות בביה"ס (רמה לימודית לא מספקת, היעדר סדר וארגון, יחס לא מכבד של חלק מהצוות החינוכי), ומצד שני הורים שחיזקו כיוונים אליהם מתפתח ביה"ס (יותר תקשורת עם ההורים, שינויים מתבקשים שמייצרים חדשנות בביה"ס).

בשיחה עלתה בקשה של חלק מההורים לראות תמונה שלמה יותר, ברורה יותר, לאן כל השינויים שקורים מתגבשים לכדי תמונת עתיד של ביה"ס.

רונן ציין כי מטרת השיחה לא הייתה לקיים "אסיפת הורים", ולדבר על מקרים פרטניים, אלא להבין באופן רחב יותר לאן ביה"ס צועד בשנים הקרובות. יחד עם זאת, אנו מאפשרים את השיח הפתוח שמתקיים כאן.

בן הזמין את כל משתתפי הדיון להגיע ליום לימודים בביה"ס ולתצפת על מה שנעשה בו, בלי "פילטרים".

התייחסויות של חברי ועדה:

סוזי – אין ולא יהיו פתרונות לכל הסוגיות, אני מתרשמת שנעשים מאמצים.

אפי – יש אוזן קשבת אצל בן לכל הסוגיות, וגם לביקורות כשצריך. אנו צריכים להבין כיצד אנחנו יכולים לעזור לקדם את ביה"ס.

רביב – שיתוף הפעולה בין המועצות צריך להתחיל ברמת בתי הספר היסודיים, עוד לפני שמגיעים בחטיבת הביניים. חשוב שנקבל תכנית מסודרת יותר לאן בית הספר מתקדם.

(בן מציין כי יש שיתוף פעולה בין בתי הספר לקראת סוף היסודי, אך גם בתחומים נוספים כגון מודל Stanford).

 

שושי ציינה כי צריך יהיה להבנות את תהליך השותפות, באופן המיטבי ומהבסיס . שותפות היא מילת המפתח ליצירת יחסי אמון . השותפות כפי שמצטיירת כיום , אינה בהירה לכלל הגורמים.ככלל, יש  חשיבות גדולה וצורך בשקיפות ציבורית של התהליכים המתבצעים בבתי הספר ובוודאי בכל הקשור לשינויים מבניים ארגוניים ופדגוגיים, לפני מעשה.  

רונן ואריה הודו למשתתפים ולבן על השתתפותם בדיון התוסס והחשוב. הועדה תמשיך לעבוד על הנושא.

_________________________ 

 

אריה – יש לציין כי תכנית העבודה הראשונית של בן, כמנהל בית ספר, אושרה על ידי ועל ידי מנהל מחלקת החינוך. זהו בי"ס העל יסודי הקהילתי שלנו, ואנו שאותה שותפות צריכה להיות משמעותית ומוחשית. חשוב לנו שהילדים ייצאו בני אדם שלמים, עם סל מלא של ערכים וצידה לדרך לעולם.

 

בסיום הישיבה ציינה פרחית כי הפעוטון בוורד יריחו בקשיים גדולים, וביקשה מהדרג המקצועי במועצה לפעול בעניין.

 

העתקים:

חברי הוועדה, חברי מליאה, מנהלי קהילות, מנהלי בתי ספר, מזכירויות היישובים

האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד

עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft