פניה למוקד מוקד נגישות

סיכום ישיבה שנייה – ועדת חינוך מועצה אזורית מגליות ים המלח

תאריך: יום ראשון ט' בניסן תשע"ט, 14 באפריל 2019

משתתפים: פרחית אלדן, רביב צחי, עמית וייס, אודי איזק (מנהל מח' חינוך), אריה כהן ורונן בר-אברהם (יו"רים)

נעדרו: איתי מאור, שחר דרורי (פרש מהמליאה).

 

מהלך הישיבה:

הנושא לדיון – הדרכת נוער אזורית

רונן ציין בתחילת הישיבה כי אפי מושקטו יצטרף לועדה, בישיבתה הבאה.

אריה עדכן לגבי המכרז למנהל מחלקת החינוך, הגשת המועמדויות היא עד ה – 16 באפריל, ותתקיים ועדת בחירה לפי מתכונת שמוכתבת על ידי משרד הפנים. אודי מסיים את תפקידו ב – 13 במאי, אך ימשיך להיות יום בשבוע במגילות וכמובן יהיה זמין לשאלות, ובינתיים ממשיך להכין את שנת הלימודים הבאה.

אודי הציג את מספרי הנוער במועצה אזורית מגילות, כיום, ובראייה עתידית לשנים הקרובות. במקביל לכך הוצגו, בראשי פרקים, תמונת המצב של המענים לנוער ביישובים השונים במועצה, והשונות של המענים השונים (רצ"ב תקציר המצגת).

אודי ציין כי כבר כמה שנים הוא מנסה לייצר תפקיד של מדריך נוער, שיעבוד באופן ישיר על נוער מגילות, ולשמחתו ראש המועצה קיבל את בקשתו להניע את המהלך. העסקת מדריך נוער אינה עומדת בפני עצמה, אלא מלווה בהקמת מועדון נוער אזורי, ביציאת נוער האזור לפעילויות ארציות שלא יצאו אליהם עד היום (רפסודיה + מסע י"ב של התק"ם) כמובן סנכרון ושיתוף פעולה של עבודת המדריכ/ה עם הפעילויות שממשיכות להתקיים לנוער בחלק מהיישובים.

המדריך אמור להיכנס לעבודה בהיקף של חצי משרה.

רונן  - מה תפקידיו העיקריים של המדריכ/ה ?

אודי הציג את תפקידי המדריכ/ה, כפי שבאים לידי ביטוי בתכני עבודה של המחלקה:
 

  1. תכלול ההיבט החברתי - ערכי של הנוער האזורי: עבודת שטח עם הנוער עצמו, באמצעות פעילויות, מפגשים, שיחות, היכרות, אוזן קשבת.

 

  1. ליווי הפעילויות שמתקיימות במועדון הנוער: המועדון נועד עבור בני הנוער, והוא יכול לארח פעילויות שונות שהנוער ירצה לקיים: מסיבות, אירועים, ועוד. הפונקציה החינוכית תהווה מבוגר נוכח ואחראי בזמן הפעילויות, אך כזה שהוא לא רחוק מידי בגיל הנוער עצמו. התפקיד הזה ייצר השגחה מדודה לפעילויות שנוער ירצה לקיים, ויאפשר כתובת בוגרת למקרה הצורך (מצב שלא קיים היום, בהקשר הזה עלתה דוגמא של מסיבת פורים שהתקיימה על ידי בני נוער בשולי אחד העסקים במועצה)

 

  1. לשמש מדריך ואחראי בתכניות הגדולות שביוזמת מחלקת החינוך - מסיבות, סמינרים, רפסודיה ואירועים נוספים. עד עתה בפעילויות האילו לא הייתה דמות קבועה ומתאימה להדרכה, כזו שיכולה לייצר רצף של היכרות ועבודה עם בני הנוער.
     

המדריך האזורי אמנם עדיין לא גויס, אך כבר התחלנו לקיים פעילויות נוער במועדון. לפני יום הבחירות קיימנו מסיבה, אליה הגיעו 40 בנו נוער מז' עד י"ב מהאזור.

רונן ציין כי הוא מופתע שעדיין לא גויס, ושאל מדוע ?

אריה ואודי הסבירו כי בשלב ראשון, כדי להתניע את ההעסקה, ביקשו השתתפות של כל אחד מהיישוב ב – 1,500 ₪ בחודש. סכום זה נועד לממן את העסקתו של המדריכ/ה וייתכן שניתן יהיה להפחיתו, לפחות במעט. אף יישוב לא הציג מצד אחד התנגדות, אך כרגע גם אף יישוב לא חתם על מכתב ההסכמה. אמור היה (עוד לפני החג) להתקיים ישיבה עם מנהלי הקהילות, בה ירצו להחתים את המנהלים על המכתב כדי לצאת לדרך.
 

חברי הועדה שאלו מדוע לא ניתן להעסיק את המדריך מתוך תקציב הרשות. אודי ציין כי ישנו תקציב לא מבוטל שמשקע כיום בתחום הנוער (מועדון, פעילויות), אך הוא לא מנוצל בצורה ראויה, כי לא קיים מדריך שיתקשר ישירות עם הנוער ביישובים. עם כניסת המדריך לעבודה וארגון מחדש של הפעילויות ניתן יהיה לבצע חשיבה מחדש לגבי תיעדוף התקצוב.

חברי הועדה שאלו כיצד פעילות הנוער האזורית תשתלב עם הדרכת הנוער הקיימת, לפחות בחלק מהיישובים. אודי ציין כי צריך להיות שיתוף פעולה בין המדריך לבין היישובים, וזה רק יכול להוסיף ולגוון את הפעילות. אנחנו למדים כי, לפחות בגילאי י' עד י"ב כל היישובים מתקשים לייצר פעילות משמעותית ורלוונטית לנוער, ומהבחינה הזו זה יכול רק לסייע, אך צריכים להסכים על כך ולעבוד יחד.

לגבי ההתחייבות הכספית של היישובים אריה ציין כי לא נוכל לחייב את היישובים לעשות זאת, אך הוא אופטימי ומקווה שלא יעלו קשיים משמעותיים בנושא.

בחלק השני של הישיבה קיימנו שיחה על מתכונת הישיבה הבאה, שתדון במסגרת הלימודית בגיל יסודי שמתקיימת ביישוב אבנת. רונן ביקש לדון קצרות במתכונת הישיבה, במוזמנים הרלוונטים ובמסגרת הדיון. רביב ביקש לציין כי איננו מבין מדוע יש להקדיש לכך זמן, אחרי שהמליאה החליטה כי אין לאפשר פעילות של מסגרת כזו. רונן ציין כי אמנם לא ידע על החלטת המליאה (הקודמת, לא הנוכחית), אך לגופו של עניין המסגרת הזו ממשיכה להתקיים, ורצוי בהקדם להתייחס לכך. אריה ציין כי איננו מסכים עם רביב, וכי אמנם המליאה החליטה על כך, אך הוא מבקש שועדת חינוך, כיום כפורום המתווה את מדיניות המועצה בתחום החינוך, תדון בנושא ותתייחס. אריה ציין כי "לא מתכוון לשלוח שוטרים" למסגרת, אך יש לקבל החלטות, כי ישנם ילדים שתחת אחריות הרשות, שאין לנו מעקב אחריהם. בנוסף, אודי ציין כי ההורים הגישו, כל אחד בנפרד, בקשה למשרד החינוך להכיר בהם בחינוך ביתי, וסורבו.

עמית ציין כי הוא שמח על רצונו של אריה להביא את הנושא לדיון כאן בוועדה.

סוכם כי יתקיים דיון, ומתכונת המוזמנים מחוץ לועדה תסוכם אחרי הפגישה של אריה עם חלק מההורים המעורבים בביה"ס הזה.
 

בשולי הדברים עלתה שאלה של פרחית בנושא אזורי הרישום לבתי ספר, אודי ציין כי ישמח להתייחס לנושא לכשיעלה

 

רשם: רונן בר-אברהם

 

העתקים:

חברי הוועדה, חברי מליאה, מנהלי קהילות, מנהלי בתי ספר, מזכירויות היישובים

האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד

עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft