>

מידע על המטפלים במרכז ועל תחומי הטיפול

להלן מידע על המטפלים במרכז ועל תחומי הטיפול:

איאן פרידמן פסיכולוג קליני

נשוי ואב ל- 4. בעל תואר M.A. בפסיכולוגיה קלינית. מומחה בפסיכולוגיה קלינית.

מטפל מעל 20 שנה בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מזה 15 שנים עובד בקליניקה פרטית בירושלים וכפסיכולוג בבית ילדים – שם גם מטפל ונותן הדרכה למתמחים.

בעבר הדריך צוותי מועדוניות של משרד החינוך. ב – 6 השנים האחרונות עובד כפסיכולוג במרכז הטיפולי במגילות.

במסגרת עבודתו במרכז, מטפל בילדים באמצעות טיפול במשחק (play therapy) או CBT. בנוסף נותן הדרכת הורים ומטפל באופן פרטני במתבגרים, מבוגרים ובזוגות.

 

שרון סוויני - אימון ללמידה (קואוצי'נג)  

מאמנת ילדים, בני נוער ומבוגרים בעלי קשיי קשב וריכוז AD(H)D

· B.ed  בחינוך ותעודת הוראה.

·  מטפלת מוסמכת בשיטת אלבאום – טיפול גופני ייחודי בקשיי למידה ותפקוד שונים.

·  מנחת קבוצות הורים – התמחות בבעיות קשב וריכוז        . AD(H)D

ב – 6 השנים האחרונות עובדת כמטפלת ומאמנת במרכז הטיפולי במגילות.

תחום ה- Coaching עוסק בשינוי, בעיקר כזה שהוא תפקודי, לכן גישה זו נמצאה יעילה במיוחד לעבודה עם מתאמנים בעלי קשיי קשב וריכוז ומשפחותיהם.

מידת ההצלחה של האימון תלויה במספר גורמים:
* ברצון של המתאמן לשינוי ובמחויבות שלו לתהליך.
* בבניית תוכנית אימונית מתאימה ומדויקת למתאמן ולצרכיו.
* במידת המעורבות, התמיכה ושיתוף הפעולה של המשפחה בתהליך האימוני.
* במידת התמיכה ושיתוף הפעולה של כלל המערכת הקשורה בילד.

מתוך הבנה ואמונה בגישה ההוליסטית,בעבודה עם תלמידים במסגרת המרכז, אני מלווה את המתאמן בכל המעגלים המקיפים אותו, פוגשת אותו על פי הצורך בסביבה בה הוא פועל: בכיתה, בחוג, בבית... ויוצרת קשר עם בית הספר, המורים וההורים.
במפגש מתאמנים על נושאים כמו: דימוי עצמי, מוטיבציה, ערכים, מיקוד והתמדה, אסטרטגיות למידה,

ניהול זמן ויכולת ארגון והתארגנות בבית ובכיתה, טכניקות לפתרון בעיות ולעיכוב תגובות אימפולסיביות, התבוננות בהרגלי משמעת עצמית ושיפורם. לפיכך, במקרים מסוימים משולב בתהליך האימוני טיפול גופני בשיטת אלבאום. שיטה זו מתבססת על תרגול גופני שמקביל לתחום אותו רוצים לשנות או לשפר- חיזוק הגוף מפתח ומחזק אצל המתאמן את האמונה והביטחון שלו ביכולותיו.

דניאלה קסל כהן- מטפלת באמנויות ודרמה תרפיסטית (M.A לסלי קולג')

בעלת ותק של 14 שנים בטיפול פרטני וקבוצתי.

כיום עובדת: במרכז טיפולי מגילות( 5 שנים), ביה"ס להפרעות התנהגות ארזים בראשון לציון, ובקליניקה פרטית לטיפול פרטני וקבוצתי במודיעין(11 שנים).

מהו טיפול באמנויות?

טיפול באמנויות (מכונה גם טיפול בהבעה ויצירה) הוא ענף מתחום הפסיכותרפיה המציע דרכים בלתי מילוליות וסימבוליות לביטוי עצמי, רגשי ותחושתי. מטרת הטיפול יכולה להיות אבחון, הדרכה, הנחיה, הפעלה וייעוץ בתחומים שונים של פעילות יוצרת ושל הבעה עצמית, שלא לצורך הפקת תועלת או השגת מטרות אסתטיות.

התחום כולל בתוכו מספר מקצועות טיפול שכל אחד מהם ייחודי בתחום האמנות בו הוא עוסק: טיפול באמנות חזותיתטיפול בשולחן חולביבליותרפיהטיפול בתנועה ובמחולטיפול במוזיקהטיפול בדרמה ופסיכודרמה.

ככל טיפול רגשי, תפקיד הטיפול הוא סיוע בהתמודדות בפני משברים, הפרעות ומצוקות נפשיות, אך בניגוד לטיפול פסיכולוגי שהאמצעי המרכזי בו הוא דיבור, הוא מאפשר שילוב של הבעה מילולית והבעה אמנותית

בתנועה, אמנות, ריקוד, מוזיקה וכדומה. בשל העיסוק ביצירה ועשייה, הטיפול בהבעה ויצירה מתמקד לא פעם בכוחות האדם, ובפוטנציאל הקיים שבו.

 

סימה אסייג מאמנת ומטפלת התנהגותית קוגניטיבית

M.A   בייעוץ חינוכי. מטפלת התנהגותית קוגניטיבית (בשילוב ביו פידבק). מאמנת ומנחה הורים וצוותים חינוכיים.

בעלת ניסיון רב בעבודה עם הורים וילדים.

סוגי הליווי:

הדרכת הורים: לווי, הדרכה ומתן כלים להורים בתחומים של ביסוס הסמכות ההורית, הקניית מיומנויות התנהגותיות ופתוח הערכה עצמית של הילד. (במידת הצורך יתקיימו גם ביקורי בית)

למי מיועדת הדרכת ההורים?  להורים שמעוניינים לבסס את הסמכות ההורית שלהם באופן נכון. הורים לילדים המתקשים לקבל סמכות ונוטים ל"הסתבך" במסגרות ובחברה. להורים הנעים " בין סמרטוט לנבוט" -כאלה שמתלבטים מתי ואיך להציב גבול ומתי לאפשר לילד חופש פעולה. להורים המעוניינים לקבל כלים לשליטה עצמית. 

טיפול התנהגותי קוגניטיבי: הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית מציעה דרכי התערבות המבוססות על ממצאי מחקרים Evidence Based Psychotherapy ועל תיאוריות פסיכולוגיות עדכניות. מטרות ההתערבות הן לפתח שינוי התנהגות, שליטה ברגשות, שיפור תקשורת ויחסים בינאישיים ועוד.
הגישה מתמקדת בקשיי ההווה ובשינויים הרצויים בעתיד,  מטרת הלווי להקנות כלים לפתרון בעיות באופן עצמאי.  טכניקות ההתערבות כוללות שיטות מילוליות ולא מילוליות וכן "שיעורי בית" למטופלים. מטרות ההתערבות מוגדרות יחד עם המטופל באופן ברור ומדויק, כך שניתן לעקוב אחר התקדמות התהליך בכל שלב ושלב.
למי מיועד הטיפול? לילדים בני נוער ומבוגרים המעוניינים לחולל שינוי. הטיפול יכול לתת מענה לבעיות של חרדה, קשיים התנהגותיים וחברתיים. במידת הצורך ישולב בתהליך טיפול ביו פידבק

 

 

ענת עדס – מרפאה בעיסוק:

בעלת ותק של 16 שנים בתחום התפתחות הילד ושיקום ילדים.

עובדת בשירותי בריאות כללית -אחראית ריפוי בעיסוק במרפאת מבשרת, עובדת בבית ספר מש"י, בית ספר לחינוך מיוחד.

בעלת תואר ראשון ושני מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

מדריכה קלינית של סטודנטים ומרפאים בעיסוק ותיקים.

מהו ריפוי בעיסוק?

ריפוי בעיסוק הוא מקצוע בתחום הבריאות , המתייחס ליכולות האדם לבצע עיסוקים יומיומיים. מטרת הטיפול בריפוי בעיסוק בתחום הילדים היא לקדם את הילד לתפקוד אופטימלי ולהשתתפות בסביבתו.

אוכלוסיית הילדים שמומלץ להפנות לריפוי בעיסוק:

ילדים שהשתתפותם בגן בכיתה ובבית מוגבלת בשל קשיים (או הימנעות) בתפקודי מוטוריקה עדינה: באחיזה ובשליטה על כלי כתיבה, בציור, צביעה, כתיבה, בגזירה ובעבודות יצירה. מתקשים במשחקים הדורשים מיומנויות עדינות כגון – הרכבת לגו, משחקי השחלה, פלסטלינה, פטריות מדבקות וכו'.

ילדים שהשתתפותם בגן בבית הספר ובבית מוגבלת בשל קשיים בתחום המוטוריקה הגסה: הימנעות מפעילויות פיזיות או התעייפות מהירה מפעילויות ספורטיביות, קשיים בקפיצות, נטייה לנפילות, סירבול מוטורי, קושי בפעילויות כדור וכו'.

ילדים שהשתתפותם מוגבלת בשל קשיים בהרגלי עבודה והתארגנות: קשיי קשב וריכוז, קושי בארגון ציוד וילקוט , קושי  לעבוד ללא עזרה (במילוי  חוברות עבודה או שיעורי בית), קצב עבודה פזיז מידי או איטי מידי וכו'.

כאשר ההשתתפות של הילדים מוגבלת בשל אחד או יותר מהקשיים המוזכרים לעייל תחושת המסוגלות והביטחון העצמי של הילד עלולים להיפגע ולגרום לדפוס של הימנעות דבר שעלול להגביר את הקושי והפערים בתפקוד.

בטיפול בריפוי בעיסוק העיקרון המהותי הוא ליצור סביבה מהנה ואוירה בטוחה, מאפשרת ומקדמת. זאת באמצעות בין היתר דירוג והתאמת המטלות, חיזוק תחושת המסוגלות של הילד והביטחון שלו בביצוע משימות מאתגרות .

 

דן סודרי- דרמה תרפיסט

נשוי ואב לארבעה, תושב אבנת.

בוגר מסלול דרמה תרפיה במכללת תל חי

מטפל במרכז זו השנה החמישית 

שחקן פליבק ומנחה סדנאות תיאטרון ואלתור.

 

הטיפול מיועד לילדים ולמבוגרים כאחד.

דרך המשחק בחול, בקלפים, או במשחקי תפקידים דרמטיים

או בשלל כלים הבעתיים-רגשיים נוספים

אנו יכולים לפגוש צדדים רדומים או מודחקים בתוכנו

ובכך להפסיד את היכולת ליצור שינוי מיטיב בחיינו.

או להמנע מעימות עם הפתולוגיה (בין שהיא גלויה ובין אם סמויה) המנהלת אותנו, או את ילדינו.

בעבודה דרך הדרמה תרפיה אני מוצא את עצמי מופתע ומרוגש 

בכל פעם מחדש נוכח הפשטות בה נוצר המפגש ושלל ההזדמנויות לשינוי הגלומות בו.

 

נעה שרקי – טיפול פרטני, זוגי ומשפחתי

נשואה ואם לחמישה ילדים, בעלת תואר M.A. בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב.

מתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי, מכון "שילובים".

מטפלת בנפגעי/ות טראומה מינית, מרכז נט"ל.

ניסיון בעבודה עם משפחות, מכורים ואסירים משוחררים, נשים נפגעות אלימות, הדרכת צוותי מועדוניות, הנחיית קבוצות.

הטיפול הזוגי והמשפחתי מניח בבסיסו כי האדם חי בתוך מערכת של דינמיקה והֵקְשרים אליהם הוא משתייך, ולכן הטיפול נעשה מתוך ראייה מערכתית, בה לכל אחד יש מקום והשפעה על שאר חברי המשפחה.

בטיפול המשפחתי נוצרת הזדמנות מיוחדת להיפגש עם האנשים הקרובים אליך בשעה שבה נוצר מרחב בטוח ומרגש, לעסוק בסוגיות מהותיות כגון צמיחה מתוך קונפליקט, אינטימיות וחיבור לעצמי, גילוי התשוקה מחדש ועוד. הפגישות נערכות בכלים יצירתיים ודינמיים, ובהם עשויים לקחת חלק שותפים שונים והרכבים מגוונים (בן/בת זוג, אב, אם, אח/ות, כל המשפחה).

הטיפול בנפגעי/ות טראומה מינית הינו תהליך של עיבוד הפגיעה בגישה דינמית ובגישה פמיניסטית, תוך הקשבה, הכלה ובניית אמון.  

 

ד"ר יעקב אופיר - פסיכולוג קליני – מרכז השתקפויות, מועצת מגילות ים המלח

תפקיד במרכז השתקפויות

הדרכות הורים וטיפול פרטני במבוגרים, ילדים ובני נוער – עם עדיפות למתבגרים-מאתגרים J. מטפל בשילוב הגישות הטיפוליות המרכזית: הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית והגישה הפסיכודינמית.

מידע אישי

  • נשוי לרוני ואב למעין, אוֹרי (הבת) וכרם, מתגורר בישוב נופי פרת, לא רחוק ממועצת מגילות ים המלח.
  • פסיכולוג קליני מומחה, בוגר תואר שני ותואר שלישי (PhD) בפסיכולוגיה קלינית של הילד, בביה"ס לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. כיום, עמית מחקר פוסט-דוקטורט בטכניון ובאוניברסיטה העברית בנושא: מצוקה של בני נוער ברשתות החברתיות.
  • מומחה להנגשה של ידע אקדמי לקהלים רחבים – פרסום מאמרים והרצאות בפלטפורמות פופולאריות (כמו ynet) כמו גם בערוץ הוידאו "פסיכוVלוג" ובאתר האישי – שמשמשים מקור מהימן וידידותי על מצוקה, טיפול ותיאוריות בפסיכולוגיה.

"אני מאמין טיפולי"

הטיפול הפסיכולוגי הוא "מוצר" שונה מביקור אצל רופא ובעצם כמעט מכל מוצר אחר. התוצרים או ה"רווחים" מהטיפול לא תמיד גלויים לעין והצלחת הטיפול מורכבת מכל כך הרבה גורמים כמו: סוג הטיפול, הכימיה שתיווצר בינינו והחיים עצמם – כלומר, הבעיות והאתגרים שהחיים מציבים בפנינו. מהצד שלי כמטפל, אני עושה מאמץ רב להכיר את הסיפור האישי והייחודי של כל אחד מהמטופלים ולהתאים את הטיפול למי שהם.

בשילוב הגישות בהן אני מטפל, הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית והגישה הפסיכודינמית, הטיפול שואף להיות גם ענייני ופרקטי וגם עמוק ומשמעותי. מצד אחד אני מתמקד בפתרון בעיות עכשוויות ובהתמודדות עם פחדים ומחשבות מדכדכות. מצד שני אני מקפיד לאפשר התבוננות עצמית ומגע עם רגשות לא מודעים. בכך אני מנסה יחד עם המטופלים להביא לידי ביטוי את ה"עצמי האמיתי" שלהם – אותו גרעין של אמת פנימית שחבוי בנפש, והחיים, מה לעשות, קצת הצליחו להסתיר.

 

אתר אינטרנט: yophir.com

ערוץ וידאו:  https://www.youtube.com/user/OphirYaakov

 

האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד

עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft

נגישות