מבקרת המועצה
מבקרת המועצה פועלת מכוח תיקון לפקודת העיריות המגדיר את תפקידיה ואת דרכי עבודתה: לבדוק אם פעולות המועצה נעשו כדין בידי המוסמך לעשותם, תוך שמירה על טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון. הביקורת תעשה גם לגבי המועצה הדתית שבתחום המועצה וכן לגבי כל תאגיד, מפעל, מוסד, קרן או גוף אשר המועצה משתתפת בתקציבם השנתי, או משתתפת במינוי הנהלתם.
המבקרת קובעת את תכנית עבודתה השנתית, נושאי הביקורת והיקף הביקורת על פי שיקול דעתה, על פי דרישת ראש המועצה לבקר עניין פלוני, ועל פי דרישת הוועדה לענייני ביקורת, ובלבד שמספר הנושאים שתדרוש הוועדה לא יעלה על שני נושאים לשנת עבודה.
חובה למסור למבקרת (או לעובד שהמבקרת הסמיכה אותו לכך), כל מסמך שדרוש לה לצרכי עבודתה על פי שיקול דעתה. למבקרת, או עובד שהיא הסמיכה לכך, תהיה גישה ישירה לצורך ביצוע תפקידיה לכל מאגר מידע ולכל בסיס נתונים הקיים במערכת. המבקרת רשאית להגיע לכל ישיבה של מועצת הרשות או כל ועדה מוועדותיה.
דו"ח המבקרת מוגש לראש המועצה ולוועדה לענייני ביקורת אחת לשנה, לא יאוחר מ-1 באפריל שלאחר השנה שלגביה נעשתה הביקורת. תוך שלושה חודשים מיום קבלת דוח המבקרת, מגיש ראש המועצה לוועדה לענייני ביקורת את הערותיו על הדו"ח. הוועדה לענייני ביקורת דנה בדו"ח ובהערות ראש המועצה עליו, ומגישה למועצת המועצה את סיכומיה והצעותיה תוך חודשיים מיום שנמסרו לה הערות ראש המועצה. תוך חודשיים מן היום שהגישה הוועדה את סיכומיה והצעותיה, מקיימת מועצת הרשות ישיבה שלא מן המניין לדיון בהצעות ובסיכומי הוועדה.
נוסף על התפקידים שנקבעו בפקודת העיריות, מבקרת המועצה ממלאת את תפקיד הממונה על תלונות הציבור, מתוקף הוראת חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח- 2008.
מבקרת המועצה משמשת גם כממונה על תלונות הציבור
בשנת 2008 נתקבל בכנסת חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח-2008 , המסדיר את נושא תפקיד הממונה על תלונות הציבור ברשויות המקומיות, על פי דין. הממונה על תלונות הציבור מופקד בתוקף תפקידו על עריכת בירור וטיפול בתלונות התושבים שעניינם נוגע לאחד ו/או יותר מהבאים:
הגשת תלונה
ניתן להגיש תלונה באמצעות טופס מקוון, משלוח פקס ודואר רגיל (בהתאם לפרטי ההתקשרות לעיל).
לתשומת ליבך, על מנת לקצר את מועד קבלת התשובה, מומלץ לשגר את תלונתך בטופס מקוון באמצעות אתר זה. ניתן גם להגיש התלונה ישירות למחלקה הרלוונטית במועצה.
הממונה על תלונות הציבור רשאי לברר את התלונה או הפנייה בכל דרך שתראה ואין הוא קשור להוראות שבסדרי הדין או דיני ראיות.
במקרים הבאים לא תתקיים בדיקה, אלא אם נמצאה הצדקה לכך:
מדיניות הממונה על תלונות הציבור הינה טיפול יעיל ומהיר בזמן, תוך הישענות על עקרונות השקיפות השוויון והצדק.
אין בהחלטותיו וממצאיו של הממונה על תלונות הציבור בעניין בירור פנייה או תלונה כלשהיא, כדי להעניק למתלונן או לכל אדם אחר, זכות או סעד בבית משפט ואין בהחלטותיו כדי למנוע זכות או סעד שהפונה זכאי לו על פי חוק.
שרית גל
מבקרת המועצה
mevaker@dead-sea.org.il
טלפון 02-9945202
האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד
עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft