פניה למוקד מוקד נגישות

זבוב החול – מידע לתושבים

הנדון: המצאות זבוב החול במרחב מגילות

הנחיות בתוך הבית:

אם יש חשש שזבובי החול עלולים לחדור לביתך – יש להתקין בחלונות רשתות עם חורים זעירים על מנת למנוע מזבובי החול לחדור פנימה.

אם גילית זבובי חול בחדר בדירתך [ זבובי החול ניכרים בכנפיהם המורמות ובמעופם בצורת דילוגים ] אפשר לקטול אותם בעזרת שאיבה עם שואב אבק, לרסס אותם בתכשירים ביתיים המאושרים לקטילת חרקים מעופפים או באמצעות חומרי הדברה על מקומות העמידה של זבובי החול.

ניתן להשתמש בלוחיות אידוי לדחיית יתושים גם להרחקת זבובי חול.

ניתן למנוע מזבובי החול לעוף בתוך הבית על ידי הפעלת מזגן או מאוורר תקרה

 

הנחיות מחוץ לבית:

בעת שהייה מחוץ לבית, בזמנים המועדים לפעילות זבוב החול [ בעיקר בשעות החשכה ] מומלץ ללבוש בגדים ארוכים ולמרוח חומרים דוחי יתושים [ חומרים המכילים DEET ] על עור חשוף פנים וזרועות. יש להימנע משימוש יתר בחומר על ילדים וממגע החומר עם עיניים, פה, כפות ידיים ופצעים.

אם מפגע בחצרך – יש לפנות למדביר בעל היתר הדברה מהמשרד להגנת הסביבה.

אם המפגע מגיע מהשטח הציבורי – יש לפנות לרשות המקומית ואנחנו נפעל להדברת מקור המפגע.

כדאי לדעת:

זבובי החול הם יתושים מעופפים קטנים הנפוצים בחלקים נרחבים בישראל, עקיצותיהם עלולות להכאיב ולהעביר מחלות הלישמניאזיס בבני אדם.

זבובי החול נדבקים בלישמניה לאחר שהם עוקצים בעלי חיים נגועים ומעבירים אותם הלאה כשהם עוקצים פרטים אחרים. בני האדם נדבקים באקראי כשזבוב חול נגוע עוקץ אותם. בארץ שתי צורות עיקריות ובמרחב מגילות זה לישמניאזיס של העור [ הידוע בשם שושנת יריחו ] קיימים שני סוגים של לישמניאיזיס, טרופיקה שמקורה בשפן הסלעים ומייג'ור שמקורה הם פסמונים, מריונים וגרבילים.  

האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד

עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft